De VMM haalt dit jaar nog meer vuilnis uit de Dijle in het centrum van Leuven en dat lag niet in de lijn der verwachtingen.
Volledig scherm
PREMIUM
De VMM haalt dit jaar nog meer vuilnis uit de Dijle in het centrum van Leuven en dat lag niet in de lijn der verwachtingen. © Vertommen

IN BEELD. Dit jaar nog meer afval uit Leuvense Dijle gevist: “Je kan het niet bedenken of ze gooien het erin”

LeuvenVan fietsen tot winkelkarren en alles wat ertussenin zit… Net als de voorbije jaren is de buit van de jaarlijkse schoonmaak van de Dijle in Leuven indrukwekkend, al is dat dan in de negatieve zin. Eerder onverwacht zal de Vlaamse Milieumaatschappij zelfs een dag extra werk hebben met de opkuis. “Er lijkt dit jaar nog meer afval in het water te liggen dan anders”, zegt woordvoerder Katrien Smet.

2 reacties

  • Patrick Verbelen

    1 maand geleden
    Niet te vatten een fiets stelen en hem daarna nog eens in het water gooien.
  • jean-marie van doren

    1 maand geleden
    Hoeveel staat het oud ijzer?
  1. Organisatoren van Hagelandse 101 wandelen voor de eerste keer hun eigen tocht: “Alles doet pijn, maar het is zeker haalbaar”
    PREMIUM
    Hageland

    Organisato­ren van Hagelandse 101 wandelen voor de eerste keer hun eigen tocht: “Alles doet pijn, maar het is zeker haalbaar”

    Binnen enkele maanden is het zover: de Hagelandse 101. Een wandeltocht waar menig wandelaar volop naar uitkijkt. Met zijn 101 kilometers en 750 hoogtemeters die je binnen de 24 uur moet overwonnen hebben is het een ware uitdaging waar je beter niet ongetraind aan begint. Organisatoren Jo Langela (50) en Tony Coussens (51) deden de test. Hun tocht startte vrijdagavond symbolisch om 21.01 uur. Zaterdagochtend rond 11.30 uur kwamen de heren aan bij de Vlooybergtoren in Tielt-Winge. Met al 75 km op de teller kregen ze een heerlijk lokaal ontbijt van tv-kok Jeroen De Pauw.
  2. Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af.