Gratis E-book vol marketingtips steekt horeca hart onder de riem: “Elke klant telt nu meer dan ooit”
Kortrijk/WaregemWolfpack Branding uit Kortrijk, gespecialiseerd in digitale marketing verhalen, brengt een gratis e-book uit vol marketingtips, om horecazaken in deze moeilijke tijden te ondersteunen. “Niet vol intellectueel snobisme, maar met heldere tips, zodat iedereen het snapt”, vertellen zaakvoerders Maxiem Depypere (28) uit Waregem en Gilles Dubuquoy (24) uit Kortrijk.
Crisismanagament is door de coronabeperkingen meer dan ooit belangrijk voor horecabazen, ook op sociale media. Het e-book van Wolfpack Branding biedt hen een houvast. “Ze kregen de voorbije twee jaar heel wat slagen in hun gezicht en ze maakten al heel wat mee. Vandaar ons initiatief om hen deze gratis service te geven”, vertellen Maxiem en Gilles, die vroeger zelf in de horeca werkten.
Het e-book zal horecabazen zeker helpen. Alle kleine beetjes helpen nu
Maxiem Depypere was bekend als dj Hosdez, Gilles Dubuquoy werkte nog in Café 56 en restaurant Split en was een tijd medewerker van zomerbar Azuro in Kortrijk. “Het e-book zal horecabazen zeker helpen om hen door deze moeilijke periode te sleuren, want elke extra klant telt nu meer dan ooit. Alle kleine beetjes helpen. Zo doen een paar mooie foto’s al veel. Een minimale moeite, met een maximale impact.”
Eén van de meest opvallende tips: maak een video over hoe jouw horecazaak coronaproof werkt. “Zonder een persoonlijke mening pro of contra vaccins te geven, want zo verlies je sowieso klanten. Veel horecabazen maken deze fout”, vertellen Maxiem en Gilles. Nog enkele interessante tips: maak korte video’s van je personeel ‘on the job’ met bijvoorbeeld de barman die cocktails maakt en de chef die aan het koken is. Maak een video van jouw warm en gezellig interieur. Zorg voor interactieve captions zoals ‘met wie zou jij deze cocktail komen proeven’ of ‘wat is jouw favoriet drankje of gerecht’. Vraag naar leuke reviews van klanten en zet deze online. Zo anticipeer je proactief op die ene ongefundeerde negatieve recensie die er misschien aankomt.
Lokale influencers
Wek interactie op door bijvoorbeeld naar voorkeuren te peilen in een poll. Deel stories van je klanten opnieuw op je eigen story. Zo laat je hen zien dat je hun bezoek waardeert. Laat Instagram GIF’s maken voor jullie horecazaak. Werk met lokale influencers die passen bij de vibe van jullie concept. Maak jouw website gebruiksvriendelijk en ‘responsive’, aangepast aan verschillende schermgroottes. Gebruik ‘Google Mijn Bedrijf’, zodat je op het internet makkelijk gevonden wordt. Gebruik een booking tool, zodat klanten eenvoudig kunnen reserveren via jouw website, enzovoort. “Wie ons gratis E-book wil combineren met een echte kickstart, mag Wolfpack Branding altijd vrijblijvend contacteren”, besluiten Maxiem Depypere en Gilles Dubuquoy.
Meer info: www.wolfpack-branding.com
Het E-book vol tips gratis downloaden: klik hier.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
TV
STREAMINGTIP. ‘Boston Strangler’: 13 vermoorde vrouwen en twee dappere journalistes
Dertien vermoorde vrouwen in de sixties, maar niemand die tussen alle gruweldaden een verband ziet. Tot reporters Jean Cole en Loretta McLaughlin zich op de zaak storten, en op het spoor komen van seriemoordenaar Albert DeSalvo. Het waargebeurde verhaal van de ‘Boston Strangler’ werd nu door Disney+ in en serie gegoten. -
Spaargids.be
Waarom zijn termijnrekeningen met korte looptijd nu zo populair? Dit moet je weten om je spaargeld maximaal te laten renderen
Het zijn rare tijden voor wie zijn geld voor enkele jaren wil wegzetten. Op een termijnrekening van één jaar valt tegenwoordig een hogere intrest te krijgen dan op een rekening van tien jaar. Hoe komt dat? En wat moet je dan doen met je spaarcenten? Spaargids.be maakt je wegwijs. -
Communicantjes blinken in hun vel achter het stuur van de brandweerwagen
18 kinderen komen vandaag zaterdag hun communiefoto’s nemen in de kazerne van Fluvia in Kortrijk. Al een aantal jaar biedt de brandweerzone op verschillende dagen die mogelijkheid aan communicantjes, en er gaan toch wel altijd een paar tientallen gezinnen in op die uitnodiging.Kortrijk -
-
Jongerenradio Quindo verbindt afgesloten gemeenschappen met buitenwereld, met steun van Howest en JEZ! wordt project verdergezet
‘Quindo On Tour’ trok vorig jaar met een mobiele studio naar meer afgesloten gemeenschappen zoals bijzondere jeugdzorg. Om hun eigen verhalen centraal te stellen. Dankzij JEZ! kan een nieuwe tour in 2023 gefinancierd worden.Kortrijk -
Opgeschrikt door politiecontrole laat twintiger halve kilo cannabis achter op trein in Kortrijk
Opgeschrikt door een overlastcontrole in het station van Kortrijk liet een 21-jarige jongeman zijn rugzak met 537 gram cannabis achter op de trein. Zijn poging om aan vervolging te ontsnappen, mislukte, want hij stond toch voor de rechter terecht voor drugsbezit en -verkoop.Kortrijk -
Livios
Zonnepanelen plaatsen: zo snel verdien je je installatie op dit moment terug
Zeker in tijden van hoge energieprijzen zijn zonnepanelen een slimme investering. Ze bieden een mooi rendement aan een gunstige prijs. Maar hoe snel heb je je investering effectief terugverdiend? Dat hangt af van meerdere factoren. Bouwsite Livios zet ze voor jou op een rijtje. -
PREMIUM
ASSISEN. Sacha Brunessaux (23) schuldig aan doodslag op Agaverdi (18): “Het slachtoffer wilde enkel zijn rugzak afhandig maken”
In het Brugse assisenhof is Sacha Brunessaux (23) schuldig bevonden aan doodslag op Agaverdi Mahmudov (18). De beschuldigde schoot de Menenaar dood, toen hij cannabis van hem wilde stelen. Volgens de jury had hij daarbij duidelijk de intentie om te doden. “Van zware gewelddaden tegenover zijn persoon was geen sprake”, oordeelden het hof en de jury. Voor doodslag riskeert Brunessaux 30 jaar opsluiting.Kortrijk