De vrijwilligers van het vaccinatiecentrum in Kortenberg worden deze week in de bloemetjes gezet voor hun inzet.
Volledig scherm
De vrijwilligers van het vaccinatiecentrum in Kortenberg worden deze week in de bloemetjes gezet voor hun inzet. © rv

Bijna 60 procent volwassenen al gevaccineerd in Kortenberg, Bertem en Herent

Kortenberg/Herent/BertemDe vaccinaties in het vaccinatiecentrum Colomba in Kortenberg draaien op volle toeren. Bijna 6 op de 10 mensen van de te vaccineren bevolking heeft namelijk al een eerste prik gekregen. En dus worden de vrijwilligers een hele week lang in de bloemetjes gezet.

  1. 1 jaar cel voor man die rondreisde met vervalste PCR-test: “Gekocht voor 30 euro om van administratieve rompslomp af te zijn”
    Zaventem

    1 jaar cel voor man die rondreisde met vervalste PCR-test: “Gekocht voor 30 euro om van administra­tie­ve rompslomp af te zijn”

    Een man die geprobeerd had het vliegtuig te nemen met een valse PCR-test is veroordeeld tot 1 jaar cel. Het is de tweede dergelijke veroordeling, nadat het parket op 27 april had aangekondigd dat het streng zou optreden tegen dergelijke feiten. Tussen 19 april en 11 juni mei werden op de luchthaven 576 mensen betrapt met een dergelijke vervalste PCR-test.
  2. Buurtbewoners dienen klacht in tegen schepen die natuurgebied in Herent opkoopt voor ‘belevingspark’: “Het wordt een sociale onderneming, ze mogen blij zijn dat ik het gekocht heb”
    PREMIUM
    Herent

    Buurtbewo­ners dienen klacht in tegen schepen die natuurge­bied in Herent opkoopt voor ‘belevings­park’: “Het wordt een sociale onderne­ming, ze mogen blij zijn dat ik het gekocht heb”

    “Hij noemt zichzelf ‘Event Cowboy’... Wel, dat hij een andere Far West gaat zoeken.” Het zit er bovenhands op tussen buurtbewoners rond domein d’Hoogvorst en eerste schepen Maarten Forceville (CD&V). Hij kocht een deel van het natuurgebied in Herent op en gaat er een ‘activiteiten- en belevingspark’ van maken, met een zomerbar voor maximum 500 bezoekers als eerste evenement. De buurtbewoners vrezen veel geluids- en verkeersoverlast en hekelen de laattijdige en vage communicatie van de schepen. “Als alleen de buurt het beslissingsrecht heeft om te bepalen wat kan en niet kan dan heb je geen wetgeving meer nodig”, aldus Forceville.