YouTube wil gebruikers 'frustreren' zodat ze betalen voor reclamevrij muziekabonnement
YouTube voert het aantal advertenties tussen muziekvideo's op om gebruikers naar een betalend abonnement te lokken. Dat abonnement is er nu nog niet, maar YouTube-moederbedrijf Google is het wel intern aan het testen.
Delen per e-mail
De reclamevrije abonnement krijgt gecureerde playlists en exclusieve video's, met bijvoorbeeld materiaal van artiesten achter de schermen. Door aan de ene kant gebruikers met advertenties te frustreren en hen aan de andere kant te verleiden met die extra functies en video's, wil YouTube veel mensen overtuigen, zegt YouTube-topman Lyor Cohen aan Bloomberg. "Je gaat niet happy zijn als je Stairway to Heaven erdoor jaagt en meteen daarna een advertentie krijgt", aldus Cohen op het SXSW-muziekfestival.
Met de dienst mikt YouTube op mensen die nu playlists van video's maken en die op de achtergrond aanzetten als muziek. Ook gaat de dienst de concurrentie aan met muziekstreamers Spotify, Deezer en Apple Music. Het grote verschil daarbij is dat YouTube naast audio ook beeld laat zien.
YouTube biedt al abonnementen aan, namelijk Red voor video en YouTube TV voor livetelevisie, maar het nieuwe abonnement focust op muziek. Google zelf heeft al langer een streamingdienst in de vorm van Play Music. Cohen heeft niet gezegd vanaf wanneer de nieuwe streamingdienst beschikbaar zal zijn.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
8
Google blokkeert advertenties van slotenmakers in zoekresultaten: “Te vaak malafide bedrijven bovenaan”
Google heeft in Nederland, België, Duitsland en Zweden alle advertenties voor slotenmakers verwijderd uit de weergave van de zoekresultaten. Dit omdat er te vaak malafide bedrijven bovenaan de resultaten werden weergegeven als gebruikers op de term ‘slotenmaker’ zochten. Dat meldt onder meer Tweakers donderdag. Het was radiomaker Sven Pichal die de internetgigant tot de orde riep in ‘De Inspecteur’, het consumentenprogramma op Radio 2. De zoekertjes steken de echte vaklui al jarenlang stokken in de wielen. -
Congres VS gaat topmannen techbedrijven horen over desinformatie
Het Amerikaanse Congres gaat de topmannen van Facebook, Google en Twitter horen over de aanwezigheid van mis- en desinformatie op hun sociale mediaplatformen. Mark Zuckerberg (Facebook), Sundar Pichai (Google) en Jack Dorsey (Twitter) hebben toegezegd op 25 maart te getuigen voor twee commissies van het Congres. -
Clubhouse is de nieuwe hit op sociale media: wat is het en wat kun je ermee?
De app Clubhouse is dé nieuwste sociale mediahit. Het exclusieve platform dat draait om live audio, groeide in relatief korte tijd uit tot een van de populairste netwerken van het moment. Maar wat is Clubhouse precies en wat maakt de app zo populair? -
-
HLN Drive
Is een elektrische auto echt goedkoper in verbruik?
We kunnen niet ontkennen dat een elektrische auto geld kost. Veel geld. “Maar het verschil met een wagen met verbrandingsmotor win je op termijn terug”, horen we dan. Is dat wel zo? HLN Drive haalde de rekenmachine boven. -
26
TikTok-influencer die superlijm in haar kapsel smeerde, wil fabrikant voor de rechter slepen
Een Amerikaanse TikTok-influencer die honderdduizenden volgers heeft gekregen nadat ze al weken probeert om sterke lijm uit haar kapsel te verwijderen, overweegt de lijmfabrikant voor de rechter te slepen. De 40-jarige Tessica Brown wendde zich tot het middel omdat haar gebruikelijke haarproducten op waren, maar ze had niet in de gaten dat het deze werking zou hebben. Inmiddels krijgt ze hulp van over de hele wereld, onder wie van Neal Farinah, de haarstylist van niemand minder dan Beyoncé. -
Loopbaanbegeleiding: hoe werkt het en hoe weet je of het iets voor jou is?
Uitgekeken op jouw job? Knaagt er iets, maar kan je niet goed zeggen wat? Heb je het helemaal gehad met jouw bedrijf of sommige collega’s? Weet dat je meestal recht hebt op loopbaanbegeleiding, waarbij je samen met een vaste begeleider je werksituatie onder de loep neemt. Jobat.be vat de essentie samen. -
Slechts kwart Vlaamse gemeenten controleert op hackers
Slechts een kwart van de lokale besturen laat de cyberveiligheid van zijn websites controleren. Dat blijkt uit cijfers van de Vlaamse regering, waarover De Tijd vandaag bericht.
5 reacties
Lore Kluwer
Patrick Weyers
jorg de clerck
Kelly Verlinden
Geert Vaelen