“Verizon wil internetmerken Yahoo en AOL verkopen”
Het Amerikaanse telecomconcern Verizon overweegt naar verluidt om zijn mediatak, met daarin onder meer Yahoo en AOL, te verkopen. Persbureau Bloomberg meldt op basis van ingewijden dat Verizon geen heil meer zou zien in de ooit zeer grote internetmerken, en er liever van af wil.
Mocht het tot een deal komen dat zijn er waarschijnlijk miljarden dollars mee gemoeid. De bronnen schatten de waarde van Verizon Media op mogelijk zo’n 5 miljard dollar, zo'n 4,1 miljard euro. Dat is wel flink minder dan de bijna 9 miljard dollar (zo'n 7,4 miljard euro) die jaren terug werden neergeteld om Yahoo en AOL te kopen. En bij de divisie horen nog veel meer merken, bijvoorbeeld TechCruch en Flurry.
Verizon zou al in gesprek zijn met investeerder Apollo Global Management over een mogelijke deal. Of er nog meer geïnteresseerde partijen zijn is niet helemaal duidelijk. Er lijkt sowieso nog geen knoop doorgehakt te zijn. Verizon zou er dus ook nog voor kunnen kiezen om de mediatak te behouden. De genoemde partijen weigerden commentaar te geven.
Telecomactiviteiten
Verzion besloot eerder al om bepaalde media-activiteiten te verkopen. Vorig jaar werd afscheid genomen van online nieuwsmerk HuffPost en eerder werd blogplatform Tumblr al van de hand gedaan. Verizon richt zich daardoor weer meer op telecomactiviteiten, waaronder de uitbreiding van zijn 5G-netwerk. Als de mediatak echt wordt afgestoten zou dat volgens kenners het definitieve einde betekenen van Verizons min of meer mislukte avontuur in de wereld van de online-advertenties.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
6
Twitter stapt uit vrijwillige EU-overeenkomst rond desinformatie
-
PREMIUM
Ibrahim Ouassari (42) was een straatjongen in Molenbeek: “Gebuisd en zonder diploma van school”. Nu is hij bestuurder bij Proximus
“De laatste keer dat ik geslaagd was op school, was in het tweede middelbaar. Daarna: elk jaar gebuisd, in elke richting die ik probeerde - van schilder tot kapper.” Aan het woord: Ibrahim Ouassari (42). In plaats van de foute weg van stadsgenoot Abdeslam op te gaan, zetelt hij sinds deze week hij in de Raad van Bestuur van Proximus en noemt Google-baas Sundar Pichai hem “een van de 32 innovators die de toekomst beter maken.” Zijn succesverhaal. -
PREMIUM1
Amper 18, maar nu al Belgisch kampioen goochelen: “Toen ik gepest werd, was het de ideale vlucht uit de realiteit”
Jonas De Bruyn uit Liedekerke is nog maar 18 jaar, maar nu al scheert hij hoge toppen in de goochelwereld. Onlangs werd hij Belgisch kampioen en hij droomt al van het wereldkampioenschap. Wij gingen op bezoek en doken in de magische wereld van het goochelen. Jonas legt ons uit welke talenten je moet bezitten en of je er fulltime kan van leven. “Je moet de mensen van begin tot einde aan jouw lippen laten hangen. Eens je ze kwijt bent, is het heel moeilijk om ze terug te krijgen.”Liedekerke -
-
PREMIUM
Waarom multimiljardair Jack Ma maandenlang verdween: hij werd groter dan de Communistische Partij, en dat mag niet
-
Livios
Met de hogedrukreiniger erover en klaar? Dankzij deze tips maak je je terras kraaknet zonder het te beschadigen
Het zonnetje schijnt en de temperaturen stijgen: we trekken dus met z’n allen massaal naar buiten om te genieten van/op ons terras. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios maximaliseer je je genot en minimaliseer je mogelijke schade en, dus, kosten. -
De klassieke, rechthoekige handtas is passé. Dit model is wél erg hot deze zomer
Wat grote labels als Prada en Isabel Marant dit seizoen met elkaar gemeen hebben? Ze zetten massaal de halvemaantas in de spotlights. Alle it-girls dragen hem, en we begrijpen waarom: dit model is minimalistisch maar tóch opvallend en speels. Voor wie het liefst een betaalbaar exemplaar wil: vijftien budgetvriendelijke tassen. -
PREMIUM
Het verhaal van Slack-oprichter Stewart Butterfield: opgegroeid in een commune zonder stromend water, vandaag 1,2 miljard waard