Problemen bij Telenet stilaan van de baan: “Webmail en Yelo TV werken na negen uur weer”
De storing bij Telenet-apps houdt al meer dan negen uur aan, maar er is beterschap in zicht. Volgens het bedrijf werken de webmail en Yelo TV opnieuw, alleen ‘Mijn Telenet’ ondervindt nog problemen. “Alle systemen worden op dit moment heropgestart, maar dat is een proces dat nog even kan duren”, zei woordvoerster Isabelle Geeraerts rond 16.20 uur. Ook de identificatieapp Itsme kampte lange tijd met een technisch probleem. Het euvel is daar intussen wel hersteld.
Sinds 7 uur is het aantal probleemmeldingen bij Telenet fel de hoogte ingeschoten, blijkt uit gegevens van Downdetector. De piek werd iets na 10 uur bereikt, maar ook in de namiddag blijven nog heel wat klanten duidelijk op hun honger zitten. Ondanks verschillende meldingen op Twitter benadrukt het bedrijf dat internetverbindingen wel naar behoren bleven werken.
De problemen zijn ontstaan door geplande werken die niet helemaal goed liepen, bevestigt het bedrijf aan onze redactie. Van hacking is geen sprake.
Intussen zijn er weer tekenen van leven. “De systemen zijn stilaan weer aan het heropstarten", klinkt het. De webmail kwam bijvoorbeeld via een vereenvoudigde aanmeldpagina weer online. Alleen voor ‘Mijn Telenet’ moeten klanten nog even geduld oefenen.
Sommige gebruikers van Itsme hadden dan weer problemen om bepaalde acties uit te voeren. Iets na 14 uur was de situatie daar genormaliseerd.
In maart kampte Telenet al met enkele grote storingen:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mijnenergie
Was in de droogkast of aan de draad? Zoveel euro scheelt dat op je energiefactuur
Ben jij net als vele anderen op zoek naar manieren om de kosten van je energiefactuur te drukken? Als je er de ruimte voor hebt, droog je kleren in de lente en de zomer dan zeker buiten aan de wasdraad. Mijnenergie.be zocht uit hoeveel je er exact mee kan besparen. -
Mijntelco
Van telecomoperator veranderen blijkt niet zo makkelijk als het zou moeten: dit kan je doen als het fout loopt
In de zomer van 2017 riep de overheid Easy Switch in het leven: een overstapdienst waarmee je snel en makkelijk van operator kunt veranderen, bijvoorbeeld omdat je ingaat op een interessanter aanbod. Easy Switch garandeert dat consumenten niet zonder service komen te zitten en dat een overstap geen dubbele facturering oplevert. Alleen: Easy Switch blijkt niet altijd even easy in de praktijk. Mijntelco.be informeert over wat je als consument kan doen als het fout loopt. -
Livios
Grotere regenwaterputten in opmars: “Ga meteen voor een put van 10.000 liter”
De klimaatverandering is een realiteit. Zowel periodes van droogte als intense neerslag komen steeds vaker voor. Maart en april waren kurkdroge maanden, waardoor heel wat regenwaterputten in Vlaanderen vandaag leeg zijn. Nu al. Moeten we investeren in grotere regenwaterputten? Bouwsite Livios gaat het na. -
-
Elon Musk: “Overname Twitter kan mogelijk voor lagere prijs”
Tesla-topman Elon Musk denkt dat een overname van berichtendienst Twitter mogelijk voor een lagere prijs kan. Musk heeft een overnamebod op Twitter gedaan van 44 miljard dollar (ruim 42 miljard euro), maar vrijdag zei hij dat die overname "tijdelijk gepauzeerd" is. Hij wil namelijk eerst meer duidelijkheid over het aantal spamaccounts op Twitter. -
2
Financiële waakhond waarschuwt: opgelet voor deze frauduleuze kredietverstrekkers op het internet
De Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) waarschuwt consumenten voor oplichters die via het internet valse kredieten aanbieden. “De voorbije maanden werden veertig frauduleuze kredietverstrekkers opgespoord”, klinkt het in een persbericht. -
IN KAART. Kijk hier of er in je straat glasvezel voor sneller internet beschikbaar is
Telecomregulator BIPT heeft een website gelanceerd met een kaart waarop te zien is waar al glasvezel beschikbaar is voor sneller internet, of waar de kabel binnenkort gelegd wordt. -
Twitter test tweets voor een kleiner bereik met Circle-functie
Twitter test een innovatie die een basisprincipe van de dienst ondermijnt: met de Circle-functie kunnen tweets alleen in een kleinere kring worden gedeeld. “Niet elke tweet is voor iedereen bedoeld”, rechtvaardigde Twitter dinsdag het voorstel. Twitter Circle maakt het gemakkelijker om vertrouwelijke gesprekken te voeren en nauwere banden op te bouwen met een kleine groep. Er kunnen maximaal 150 gebruikers aan een ‘kring’ worden toegevoegd.