REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Facebook verlegt focus van open platform naar private gesprekken

Facebook verlegt zijn focus naar private gesprekken in plaats van het open platform. "Het speelt daarmee in op maatschappelijke druk maar volgt ook de marktlogica", zegt Lieven De Marez, professor Media, Innovatie en Communicatietechnologie aan de UGent.

3 reacties

  • Inde Marge

    3 jaar geleden
    Aan 'wat we bekijken' heeft Facebook genoeg aan waarde om te kunnen verkopen...
  • Jens Vranckx

    3 jaar geleden
    eerder 'Adbook' geworden. Niet anders dan reclame die gebaseerd is op je private gesprekken. Als je bijvoorbeeld over hamburgers spreekt, zal je binnen de kortste keren reclame van mcdo ect. zien voorbijkomen. 'Privacy' is niks voor hen.
  • Bix Froefel

    3 jaar geleden
    Gewoon vrije meningsuiting wat beperken
  1. Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later
    Livios

    Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later

    De nieuwe generatie 50-plussers is meer bezig met haar toekomst en hoe ze wil wonen. Vier op de tien 50-plussers willen zelfs nog vóór hun pensioen verhuizen naar een kleinere woning, op maat van hun oude dag. Bijna de helft van hen kiest resoluut voor een appartement. Dat blijkt uit een woononderzoek van vastgoedspecialist Hillewaere. Maar hoe ziet zo’n woning voor levenslang wonen eruit? En moet je daarvoor altijd verhuizen? Bouwsite Livios zocht het uit.

iHLN