Foto ter illustratie.
Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie. © Getty Images

Dit zijn mensen die wél hun privégegevens beschermen. En daarin heel ver gaan

Veel mensen zeggen privacy belangrijk te vinden, maar klikken tijdens het online winkelen toch op ‘Oké’ zonder de privacyvoorwaarden te lezen. Aan ‘digitariërs’ is deze privacyparadox niet besteed. Wat motiveert de mensen die hun data alleen delen als het echt niet anders kan, en wat leren we van ze?

4 reacties

  • Wesley Kenis

    2 jaar geleden
    Privacy bestaat al kant niet meer. Kijk gewoon naar de GDPR wetgeving die bedrijven al verplicht om zaken bij te houden....maar dan enkel zegt WAT ze moeten bijhouden envdat "vergeet mij" enkel kan voor niet juridische gegevens....dus mogen ze adressen en dergelijk blijven gebruiken en verkopen. En alle andere data is al verwerkt nog voor je op "weigeren" kan klikken....van zodra je een website bezoekt ben je al bekent via je IP adres!!!!
  • gustaaf carpels

    3 jaar geleden
    Privacy wat een on zinnig woord in deze wereld Waar je gefilmd word vanaf je de straat op komt Soms zelfs in huis met warmte sensoren via sateliet. Noem nog eens een stad of groot dorp waar er geen camera's hangen al of niet verborgen alle winkels tegenwoordig hebben camera's degene aan de deur buiten registreren ook een deel van de straat Privacy wat een zever
  • Ludo Broeders

    3 jaar geleden
    Hier moet ik echt om lachen, als je over straat loopt ergens in de stad word je van alle kanten gefilmd en als je dan een winkel binnen gaat weer van datzelfde, Ga dan met een nikab binnen en ze zullen je niet herkennen. Die piviciewet heeft al meer slechts dan goed gedaan. De advocaten weten er alles van.
  • Ramon Simon

    3 jaar geleden
    Ik gebruik Brave browser en duckduckgo. Maar het is moeilijk om alles af te schermen. Ik heb meerder emailadressen, met sommigen log je in op twitter of een youtube omdat je geen andere keuze hebt. Ook al is dit een apart email en onder valse namen dan wordt dit nog gelinkt aan u ip adres. Ook gebruik je een andere pc voor die rommeldingen. Die grote dringen alle privé binnen.
  1. Analist Jan Mulder en ex-profvoetballer Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”
    Gouden 11
    1

    Analist Jan Mulder en ex-profvoet­bal­ler Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”

    Ook Jan Mulder en Jelle Van Damme, ex-profvoetballers bij Ajax en Anderlecht, stellen een Gouden 11-ploeg samen. De Nederlandse analist koos onder meer voor Nicolas Raskin en Hugo Siquet. Twee jonge veulens die het mooie weer maken bij Standard. “Ik zie Raskin echt graag spelen.” Jelle Van Damme kiest Ruud Vormer als kapitein. “Hij is een een echte strijder.” Stel net als Mulder en Van Damme voor morgenavond jouw ploeg samen en maak kans op 10.000 euro.
  2. Economiefilosoof Rogier De Langhe: “Privacy is overbodig. Het heeft geen zin je leven af te schermen van Google en Facebook”
    PREMIUM

    Economiefi­lo­soof Rogier De Langhe: “Privacy is overbodig. Het heeft geen zin je leven af te schermen van Google en Facebook”

    "Privacy is overbodig." Econoom en filosoof Rogier De Langhe (UGent) wond er zaterdag in 'Nachtwacht' op Canvas geen doekjes om: het heeft geen zin om je leven zoveel mogelijk af te schermen van Google, Facebook en andere digitale mastodonten. In digitale tijden zal David nooit winnen van Goliath. En op zich is dat ook niet eens zo'n ramp. "Data doorverkopen zou wel het domste zijn wat grote bedrijven kunnen doen."

iHLN