via REUTERS
Volledig scherm
© via REUTERS

DHL bestelt 12 elektrische vliegtuigen voor "eerste elektrische express-netwerk"

DHL Express heeft twaalf volledig elektrische vrachtvliegtuigen besteld bij de in Seattle gevestigde fabrikant Eviation. De toestellen zullen deel uitmaken van 's werelds eerste elektrische expressnetwerk", zo meldt DHL Express. Eviation verwacht het elektrische vliegtuig 'Alice' tegen 2024 te kunnen leveren aan DHL Express.

  1. Tv-zenders en operatoren slaan de handen in elkaar: reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk
    657

    Tv-zen­ders en operatoren slaan de handen in elkaar: reclame doorspoe­len binnenkort niet altijd meer mogelijk

    Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren “constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie”, melden DPG Media, SBS en Telenet in een persbericht.
  2. Komst van DHL Express naar Blue Gate Antwerp goed voor 125 jobs: “Hier worden 50.000 pakjes per week verwerkt”
    PREMIUM
    Antwerpen

    Komst van DHL Express naar Blue Gate Antwerp goed voor 125 jobs: “Hier worden 50.000 pakjes per week verwerkt”

    Op het bedrijventerrein Blue Gate Antwerp op het voormalige Petroleum-Zuid heeft DHL Express, de pakjesdienst van Deutsche Post, woensdag een gloednieuw distributiecentrum officieel geopend. Het centrum is het grootste van DHL Express in België en zet volop in op emissieloze pakjesleveringen, met cargofietsen en elektrische bestelwagens. Op termijn zullen er 125 mensen tewerkgesteld worden.
  3. ‘Big Tech’ spendeert jaarlijks 100 miljoen euro aan lobby bij EU
    2

    ‘Big Tech’ spendeert jaarlijks 100 miljoen euro aan lobby bij EU

    De digitale industrie geeft jaarlijks bijna 100 miljoen euro uit aan lobbywerk bij de instellingen van de Europese Unie. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de non-profitorganisaties Corporate Europe Observatory (CEO) en LobbyControl, die ijveren voor meer transparantie van de besluitvormingsprocessen. “Vanuit democratisch oogpunt zijn deze enorme budgetten verontrustend en ronduit ongezond”, zegt onderzoeker Margarida Silva.

iHLN