Vergeten kookpot zet keuken onder de rook

De brandweermannen namen de pot van het vuur en brachten die naar buiten.
Frank Eeckhout De brandweermannen namen de pot van het vuur en brachten die naar buiten.
In de Accacialaan in de Zottegemse wijk Bevegem heeft een vergeten kookpot maandagvoormiddag de keuken van een woning onder de rook gezet.

Omstreeks 11 uur merkte de bewoonster rook op in haar woning. In paniek liep de vrouw bij de buurvrouw, die de brandweer verwittigde. Brandweerpost Zottegem was snel ter plaatse en enkele brandweermannen drongen meteen de woning binnen. In de keuken vonden ze een rokende kookpot op het fornuis. Die werd in allerijl naar buiten gebracht. “Enkele minuten later en de keuken had in lichterlaaie gestaan. Nu is er enkel wat rookschade", zegt Luitenant Hans De Vijlder van brandweerpost Zottegem. Na ventilatie kon de vrouw terugkeren naar haar woning.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.