Exclusief voor abonnees

Wil Dimitry bellen met nieuwe iPhone, moet hij naar het buitenland: “Al 2 maanden van kastje naar de muur gestuurd”

Bellen in ons land kan niet omdat Franse provider smartphone op blacklist zette

Al twee maanden kan Dimitry Perain niet bellen met zijn iPhone.
Baert Marc Al twee maanden kan Dimitry Perain niet bellen met zijn iPhone.
Al 2 maanden kan Dimitry Perain (36) uit het Vlaams-Brabantse Elewijt niet meer bellen of berichten sturen met zijn nieuwe iPhone. Opvallend: rijdt hij onze landsgrenzen over, is hij wel bereikbaar. Bij Proximus liet men hem weten dat de Franse provider Bouygues zijn smartphone om een onbekende reden blokkeerde. “Dat bleek niet te kloppen, waarna Proximus ons naar het Franse Orange doorverwees. Al 2 maanden word ik van het kastje naar de muur gestuurd”, aldus Dimitry.

Je hebt 20% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en steun Rode Neuzen Dag. Jouw eerste betaling gaat integraal naar Rode Neuzen Dag

  • Steun Rode Neuzen Dag en word abonnee voor 27/11
  • Slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wil
Abonneer je nu



15 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Rudy Control

    Simlock vrij ?

  • john hoornaert

    Ik heb hetzelfde probleem, eenmaal de grens over, geen bereik.

  • Bruno Draulans

    De telefoon is waarschijnlijk gelokt. Providers doen dit, als de gsm samen met een abonnement is verkocht. Koppelverkoop, noemt men dat. Dan zie je hier direct de gevolgen van. Ik koop nooit gekoppelde telefoons.

  • Karel van Velzeke

    gewoon van provider veranderen .

  • Danny Holdensrath

    Heeft niet met iphone te maken, wel met de provider.