Bewoners vergeten pan met frietvet op vuur, buurtbewoner kan erger voorkomen

De keuken liep schade op, en in de woning hing er een tijdje rook.
Koen Baten De keuken liep schade op, en in de woning hing er een tijdje rook.
In de Veldekensstraat in Zele zijn bewoners aan een zware brand ontsnapt, nadat ze hun pan met frietvet op het vuur hadden laten staan. Door de vergetelheid vatte de pan vuur en ontstond er rookontwikkeling. Een van de buurtbewoners kon de pan tijdig van het vuur halen en al gedeeltelijk blussen met een poederblusser. 

De brandweer was intussen ook al verwittigd. Zij kwamen ter plaatse en moesten nog even nablussen in de woning. De keuken liep schade op door de brand en ook in het hele gebouw ontstond er rookontwikkeling. De brandweer deed nog een grondige controle met de warmtecamera en zorgde voor de nodige verluchting in de woning. De bewoners raakten gelukkig niet gewond. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.