Exclusief voor abonnees

Laatste herenkapper van Schellebelle kapt er na 42 jaar mee: “We zijn een uitstervend beroep”

Wim Leirens stopt als herenkapper.
Didier Verbaere Wim Leirens stopt als herenkapper.
Wim Leirens begint zaterdag aan zijn laatste maand als laatste herenkapper van Schellebelle. Na 42 jaar kapt hij ermee en gaat hij met pensioen. “We zijn een uitstervend beroep en klanten worden steeds brutaler. Toch heb ik mij geweldig geamuseerd”, blikt Wim terug op zijn carrière.
Wim Leirens stopt als herenkapper.
Didier Verbaere Wim Leirens stopt als herenkapper.

Wim Leirens sluit de deuren van zijn kapsalon op zaterdag 30 november, daags na zijn 65ste verjaardag. Na 42 jaar zelfstandig kapper, gaat hij met pensioen. “Enkel de oudere of minder mobiele vaste klanten die ik aan huis ga kappen, blijf ik verzorgen. Dat deed ik nu al op mijn sluitingsdag en ik wil die mensen niet in de kou laten staan”, zegt Wim.

Je hebt 16% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en steun Rode Neuzen Dag. Jouw eerste betaling gaat integraal naar Rode Neuzen Dag

  • Steun Rode Neuzen Dag en word abonnee voor 27/11
  • Slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wil
Abonneer je nu



4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Stijn Calle

    Uitstervend ? Mensen hun haar gaan toch altijd blijven groeien ??

  • Luc Soetaerts

    Herenkapper een uitstervend beroep? Denk het niet. De herenkappers rijzen als paddestoelen uit de grond. Het zijn weliswaar allochtone kappers maar die meer service geven voor een minder geld. Knipbeurt + baard scheren + epileren van overtollig haar? Hiervoor betaal ik 20 euro. Geen enkele autochtone herenkapper doet dit voor deze prijs.

  • Daniel Collier

    Uitstervend beroep????????hier zijn er 20 op 500 m!!!!!!!!!!!'

  • Juliette Francois

    Barbiers zijn nochtans in opmars. Dat klanten steeds brutaler, zeg gerust onbeleefd, worden, is een feit. In elke branche. Helaas.