Pan op fornuis vat vuur: bewoner verbrand

In een woning langs de Brugstraat in Wevelgem heeft woensdagavond een pan vuur gevat die op een fornuis stond. De bewoner was bezig om zijn avondmaal te bereiden, toen het plots helemaal fout ging. Hij verwittigde onmiddellijk de brandweer, maar slaagde er nog voor hun aankomst in het vuur zelf te doven.


Daarbij liep de bewoner lichte brandwonden op aan zijn handen, maar hij werd niet afgevoerd naar het ziekenhuis. De brandweer verluchtte de woning en controleerde de dampkap, om te voorkomen dat er nog vuur in zou zitten. Alleen het kookgedeelte liep lichte brand- en rookschade op. (AHK)