Elektriciteitskast uitgebrand: weduwe (81) moet noodgedwongen tijdje verhuizen

De brandweer van de zone Fluvia was het brandje aan de elektriciteitskast in een handomdraai meester.
Hans Verbeke De brandweer van de zone Fluvia was het brandje aan de elektriciteitskast in een handomdraai meester.
Langs de Hoge Posthoornstraat in Wevelgem is vrijdagmorgen brand ontstaan de elektriciteitskast in de woning van Y.B. (81). De schade was beperkt, maar in het huis is geen elektriciteit meer. De bewoonster kan voorlopig bij haar zoon terecht.

De bewoonster hoorde vrijdagmorgen iets voor negen uur rare geluiden. Even later merkte ze dat er een probleem was met de elektriciteitskast in haar woning. Er kwam rook uit, de deur viel er plots af en er was een steekvlam. Op dat moment begon ook de rookmelder te loeien. 

In afwachting van de brandweer, die snel ter plaatse was maar uiteindelijk nauwelijks tussen hoefde te komen, bracht de bewoonster zichzelf in veiligheid. Het brandje bleek intussen grotendeels gedoofd. De blussers bleven wel nog een tijd om nazicht te doen, om zeker te zijn dat er geen heropflakkering mogelijk was. 

De bewoonster werd buiten opgevangen door buren, ze kreeg een stoel aangeboden om te bekomen van de emoties. Haar zoon, die wat verderop woont, kwam haar een hart onder de riem steken. Tot de elektriciteit in haar woning is hersteld, kan de dame bij hem blijven wonen.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.