Tragelweg wordt tussen Wetteren en Aard Schellebelle een fietsstraat langs de Schelde

De Tragelweg tussen Wetteren en Aard in Schellebelle wordt een fietsstraat.
Didier Verbaere De Tragelweg tussen Wetteren en Aard in Schellebelle wordt een fietsstraat.
De Tragelweg langs de Schelde wordt tussen Wetteren en Aard in Schellebelle ingericht als fietsstraat. In fietsstraten mogen de fietsers de helft van de breedte langs de rechterzijde gebruiken. Motorvoertuigen mogen de fietsers niet inhalen. En de snelheid in een fietsstraat is gelimiteerd tot 30 kilometer per uur. De inrichting is een compromis tussen Wetteren en Wichelen. 
De Tragelweg tussen Wetteren en Aard in Schellebelle langs de Schelde wordt nog fietsvriendelijker.
Didier Verbaere De Tragelweg tussen Wetteren en Aard in Schellebelle langs de Schelde wordt nog fietsvriendelijker.

Compromis voor verkeersvrije straat

Reeds in 2018 was de gemeenteraad van Wetteren vragende partij om de Tragelweg enkel toegankelijk te maken voor voetgangers, fietsers, aangelanden en dienstvoertuigen, om op die manier een veilige fiets- en wandelas te creëren langs de Schelde. Maar het gemeentebestuur van Wichelen kon zich niet vinden in het voorstel. “De dijkweg is de enige verbindingsweg met de wijk Aard en de gemeente Wetteren. We willen de bewoners niet nog meer isoleren”, liet het bestuur van Wichelen toen weten. Als compromis werd toen een fietsstraat gesuggereerd. De fietsstraat wordt ingericht tussen het pleintje aan de nieuwe fiets- en voetgangersbrug in Wetteren en Kalkenvaart. Wichelen zal de inrichting dan doortrekken tot op Aard.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • ronny steurbaut

    Dat klinkt mooi maar in de praktijk rijden de auto's in een fietsstraat lekker dicht langs je door ipv achter de fietser te blijven ( doe de test in Gentse fietsstraten eens ), en waar wordt die 30 km/u gerespecteerd zonder permanente controle ? juist als er file is zoals in de centra van steden . Ik zal wel aan de andere kant van de schelde rijden tot aan de overzet , lijkt me veiliger !