Topdagen 2.0 geslaagd: meer dan 10.000 bezoekers in Wetteren

Het schlagerfestival tijdens de Topdagen in Wetteren.
RV Het schlagerfestival tijdens de Topdagen in Wetteren.
De vernieuwde formule van de Topdagen in Wetteren afgelopen weekend, heeft haar doel niet gemist. Vooral het latere uur van het schlagerfestival op zondagavond en extra animatie lokte een pak meer koopjesjagers naar de verkeersvrije winkelstraten. De dienst evenementen blikt tevreden terug en wil verder gaan op dit elan.
Schlagerfestival tijdens de Topdagen in Wetteren.
RV Schlagerfestival tijdens de Topdagen in Wetteren.

Uiteraard was het ook lekker weer afgelopen zaterdag en zondag. “We telden afgelopen weekend ongeveer 10.000 bezoekers. In sommige horecazaken raakte zelfs de drank uitverkocht” lacht Tijl De Bock, coördinator van het Lokaal Cultuurbeleid. 

“We hoorden dat de horeca een verdubbeling van de omzet kende ten opzichte van vorig jaar. Ook de handelaars in de winkelstraten zijn tevreden over de gerealiseerde verkoop. Ons opzet om van de Topdagen weer topdagen te maken voor de lokale economie is dus gelukt. De absolute apotheose was ongetwijfeld het schlagerfestival met een mooi gevulde Markt en overvolle terrassen. Opmerkelijk was ook de leeftijd van de aanwezigen die drastisch gedaald was. Dit komt door de line-up natuurlijk, maar de aanwezige iets oudere mensen konden het nieuw concept ook best smaken”, besluit De Bock.

Extra animatie in de winkelstraten.
RV Extra animatie in de winkelstraten.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.