Ouders en grootouders lezen voor in vreemde taal tijdens voorleesweek in De Graankorrel

De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
Maxime Petit De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
In het kader van de jaarlijkse voorleesweek werden anderstalige ouders en grootouders door vrije basisschool De Graankorrel naar de vestiging in de Magdalenastraat uitgenodigd om een boek of tekst in hun eigen taal voor te lezen aan de klas van hun zoon, dochter, kleinzoon of kleindochter.

“Het is al het tweede jaar dat we dit initiatief nemen”, zegt beleidsondersteuner en leerkracht Annelies Verschaeve. “Veertig ouders en grootouders zijn op onze uitnodiging ingegaan. Onze schoolbevolking is heel divers en dit is een kans die we als school moeten benutten. Het is een leuke manier om in contact te komen met ouders waarmee je anders weinig contact hebt. We hopen de betrokkenheid bij de ouders te verhogen. De kinderen waren zeer enthousiast en geboeid. Ze ervaarden hoe het voelt om een vreemde taal te horen. Er werd voorgelezen in het Arabisch, Chinees, Filippijns, Indonesisch, Pools, Lingala, Engels, Spaans, Italiaans en Russisch.”

De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.

“Het voedt hun nieuwsgierigheid en openheid naar anderen toe. Ook de ouders dragen graag hun steentje aan die ervaring. Het is voor beiden een leerrijke en aangename beleving. De jongens en meisjes zijn trots op hun ouders en grootouders die kwamen voorlezen.”

Na het voorleesmoment was er nog tijd voor een leuke babbel, koffie of thee met de leerkrachten. “Dit initiatief hopen we nog vele jaren door te zetten, om een warme school te zijn waar alle ouders en grootouders mee in betrokken zijn”, besluit juf Annelies.

De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
Maxime Petit De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
Maxime Petit De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
Maxime Petit De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
Maxime Petit De leerlingen van het zesde leerjaar maakten kennis met het Russisch. Lubov Kotikova, de mama van tweeling Ibrahim en Hadidja, las een verhaal voor in haar moedertaal en de leerlingen mochten ook nog vragen stellen.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.
Maxime Petit De leerlingen van het vierde leerjaar maakten kennis met de Arabische taal. Khadija Lokello, de mama van Salma Oit Boutsergal, las een verhaal in haar moedertaal voor.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.