Alarm voor ammoniakgeur in school

De brandweer haalde de koelkast naar buiten en ventileerde het schoolgebouw.
Foto Kristof Pieters De brandweer haalde de koelkast naar buiten en ventileerde het schoolgebouw.

De brandweer van Waasmunster moest gisterenochtend uitrukken voor een ammoniakgeur in de basisschool Kouterbos. De geur bleek afkomstig te zijn uit het bureel van de directrice. Bij verder nazicht kwam aan het licht dat de ammoniakgeur afkomstig was van een kleine koelkast in het bureau. Het toestel werd door brandweer naar buiten gehaald. Daarna werd het gebouw grondig verlucht. Een evacuatie van de leerlingen was niet nodig zodat de lessen gewoon konden doorgaan. (PKM)