Toeristen naar zee, garagist volgt

UITBATERS HONDA-ZAAK LANGS N9 OPENEN ZOMERPOP-UP IN BADSTAD

Jan De Smedt en Carine Lippens bij hun pop-upzaak in Knokke.
Foto Benny Proot Jan De Smedt en Carine Lippens bij hun pop-upzaak in Knokke.
Honda-garage De Smedt langs de N9 in Waarschoot opent tot begin oktober een zomerse pop-upgarage in Knokke. Want als de potentiële klanten deze zomer naar zee trekken, dan gaat de handelaar tegenwoordig gewoon mee. En intussen wordt de garage in Waarschoot grondig verbouwd.

Wie Knokke zegt, denkt aan Porsche, Jaguar of Bentley. Maar elk automerk jaagt deze zomer op de kusttoerist, en dus opent ook Honda een pop-upgarage in de mondaine badstad. En daar zitten creatieve Meetjeslandse ondernemers achter. De kust wordt al overspoeld door pop-uprestaurants en pop-upwinkeltjes, maar nu mikken ook de garagehouders steeds meer op de kusttoerist. Niet alleen de luxemerken willen zich in Knokke laten zien, zelfs Honda springt nu mee op de kar. Garage De Smedt uit Waarschoot en Garage De Boo uit Brugge slaan de handen in elkaar en openen een zomerse pop-up aan de Kustlaan. "Alle premium automerken zijn in Knokke vertegenwoordigd, maar Honda heeft daar geen concessie", zeggen Jan De Smedt en zijn echtgenote Carine Lippens. "Uit een studie blijkt dat deze zomer 6,2 miljoen mensen naar de Belgische kust trekken. Daar moét je als automerk dus gewoonweg ook aanwezig zijn. We hebben een pop-up uitgebouwd met een totaalbeleving van Honda: niet alleen wagens, maar ook motors, grasrobots, marine en zelfs de kledinglijn van Honda. We zijn niet voor niets nog altijd de grootste motorbouwer ter wereld."


Maar of de mondaine kusttoerist naar Knokke komt om een Honda te shoppen? "Wij hebben een goed product en verdienen daar onze stek", zeggen Jan en Carine vastberaden. "Er zijn nog regio's in ons land waar Honda geen concessie heeft, en die mensen kunnen ons merk deze zomer aan zee leren kennen. Mensen die een week aan zee zitten hebben tijd, en dat heb je ook nodig om over de aankoop van een wagen te beslissen. En geloof me: Honda kan zeker z'n mannetje staan tussen alle andere zogenaamde luxemerken."


In de pop-up wil garage De Smedt bewust niet werken met hostessen, maar willen ze zelf professionele uitleg aan de klanten geven. Jan staat in de pop-up in Knokke en Carine blijft in de garage in Waarschoot. Omdat het door de pop-up iets rustiger wordt in de garage zelf, wordt die deze zomer verbouwd.

Verbouwingen

"Tijdens de twee weken jaarlijks verlof in juli wordt de werkplaats volledig aangepakt, nadien is het de beurt aan de toonzaal", zegt Carine. "De nieuwe wagens worden tijdelijk op de parking en in de werkplaats getoond, en op 8 september gaat een compleet vernieuwde Hondavestiging in Waarschoot open."


Je vindt de Honda pop-up tot 8 oktober in de Kustlaan 56 in Knokke. Je kan er elke dag, zeven op zeven, terecht van 11 tot 18.30 uur. Ook bij Honda De Smedt aan de Hendrik Consciencelaan 58 (N9) in Waarschoot kan je deze zomer terecht, van maandag tot vrijdag, telkens van 9 tot 18.30 uur. De garage in Waarschoot sluit deze zomer van 15 tot 31 juli.