17-jarig meisje verliest bewustzijn in douche door CO, gelukkig wordt ze snel gevonden

Een slechtwerkende boiler was de oorzaak.
Getty Images/Image Source Een slechtwerkende boiler was de oorzaak.
Een meisje van 17 is zondagmiddag net op tijd gered uit een badkamer die zich gevuld had met het dodelijke gas koolstofmonoxide. Het meisje was zich zondagmiddag aan het douchen, maar werd plots onwel. 

Ze verloor het bewustzijn, maar werd net op tijd gevonden door iemand die in de woning aanwezig was. Die belde de hulpdiensten. De ambulanciers stelden meteen vast dat er in de badkamer een veel te hoge concentratie van het kleur- en geurloze gas CO aanwezig was. Het meisje werd overgebracht naar het ziekenhuis in Veurne en werd van daaruit naar het AZ Sint-Jan in Brugge gebracht. Daar werd ze opgenomen in de decompressiekamer om extra zuurstof te krijgen. Haar toestand was ernstig, maar stabiliseerde zich. De politie en brandweer trokken naar de woning. Daar bleek dat de CO was vrijgekomen door een defect aan de boiler.  




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.