Oververhitte vaatwas snel geblust

In de Moldaustraat in de Rivierenwijk in Torhout is gisteren om iets over 15 uur brand uitgebroken in een woning. In de keuken van het huis hadden de bewoners net hun vaatwas aangezet, toen ze merkten dat het apparaat hevig begon te roken. Uit schrik voor elektrocutie met het water durfden ze de vaatwas niet meer uitzetten. Ze belden de brandweer, maar het apparaat begon steeds heviger te roken. De brandweer was snel ter plaatse en kreeg het toestel snel geblust. Een probleem met het verwarmingselement ligt aan de oorzaak van de brand. De vaatwas is vernield. De rook in het huis kon worden verdreven door ramen en deuren open te zetten. (JHM)