Frituurpan vat vuur terwijl 17-jarig meisje op zusje (4) past: appartement brandt uit

De brandweer had de situatie relatief snel onder controle.
Jan Van Maele De brandweer had de situatie relatief snel onder controle.
In de Spinneschoolstraat in Torhout is woensdagavond een appartement volledig uitgebrand door een oververhitte frituurketel. Op het moment van de brand waren binnen een 17-jarig meisje en haar 4-jarig zusje aanwezig. Zij bleven gelukkig ongedeerd.

De tiener was woensdagavond op haar zusje aan het passen, toen ze rond 21.30 uur nog wat loempia’s wilde bakken in een traditionele frituurpan. De ketel werd echter te heet, waardoor de vlam in de pan sloeg. In een mum van tijd stond de keuken van het appartement in lichterlaaie. De 17-jarige kon zichzelf samen met haar 4-jarig zusje tijdig in veiligheid brengen. Bij aankomst van de brandweer stonden ze samen op straat te wachten. Ze raakten niet gewond. Het vuur sloeg op dat moment al uit de ramen van de flat op de tweede verdieping. De brandweermannen hadden de situatie relatief snel onder controle, maar konden niet voorkomen dat het appartement bijna volledig uitbrandde. De woning werd dan ook onbewoonbaar verklaard. Minstens één aanpalend appartement liep rookschade op. De ouders van de twee zussen waren op het moment van de brand niet aanwezig. Samen met hun dochters worden ze opgevangen bij vrienden.

Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen uit het raam van de flat.
Jan Van Maele Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen uit het raam van de flat.