Winkel verkoopt Vive le Vélo T-shirts

GOUDEN SCHAAR KRIJGT FIAT KARL VANNIEUWKERKE, OMDAT ETALAGE MOOI VERSIERD IS

Bart Debbaut bij zijn etalage die Karl Vannieuwkerke prachtig vond.
Bollen Bart Debbaut bij zijn etalage die Karl Vannieuwkerke prachtig vond.
De Gouden Schaar mag exclusief T-shirts van Vive Le Vélo verkopen. "Toen Karl Vannieuwkerke foto's van onze speciaal voor de Tour de France versierde etalage zag, wou hij maar al te graag een uitzondering maken op de exclusiviteit van zijn T-shirts", zegt zaakvoerder Bart Debbaut.

De passage van de Tour de France op maandag 6 juli in Tienen, begint ook bij de handelaars te leven. Zo versierde Bart Debbaut van De Gouden Schaar zijn etalage helemaal in het thema van de Tour. Hij mocht onder meer de originele Tourfiets van ex-wielrenner Guido Van Calster ophangen. "33 jaar geleden heb ik in De Gouden Schaar mijn trouwkostuum gekocht en sindsdien ben ik daar nog steeds klant", zegt Van Calster. "Zo kwam ik ook te weten dat Bart nog dingen zocht om zijn Tour-etalage te maken. Naast de fiets heb ik bijvoorbeeld ook originele voorraadzakjes uit de Tour uitgeleend, naast wat bidons en truitjes." Guido nam zeven keer deel aan de Tour. Maandag 6 juli wordt voor hem dan ook een bijzondere dag. "Het zal vermoedelijk één keer in mijn leven gebeuren dat de Tour op twee kilometer van mijn woning passeert in Meensel-Kiezegem. Ikzelf zal de etappe volgen als vaste motard van VRT-radioman Carl Berteele. Het is de bedoeling om Eddy Merckx te volgen wanneer die zijn standbeeld zal onthullen in zijn geboortedorp Meensel-Kiezegem. Daarna zullen we op een veilige manier het peloton terug inhalen om zo de finale te zien."


Dat de etalage van De Gouden Schaar zo mooi versierd is voor de Tour, is ook sportcommentator Karl Vannieuwkerke niet ontgaan. Toen de foto's van de unieke Tour-etalage op Twitter verschenen, zette Karl ze meteen bij z'n favorieten. Daarmee ging de bal aan het rollen. "Ik vroeg in een berichtje via Twitter of ook De Gouden Schaar de exclusieve T-shirts van Vivelevelo mocht verkopen", vertelt Bart. "En ja, tot onze grote verrassing en blijdschap maakte de sportjournalist voor ons een uitzondering op de exclusiviteit. Deze T-shirts waren normaal enkel verkrijgbaar bij A.S.Adventure en bij Deleye in Kuurne, de kledingsponsor van de journalist. Maar vanaf nu kunnen wielerliefhebbers dus ook terecht in De Gouden Schaar voor een origineel T-shirt uit de capsulecollectie."

Inzet: de T-shirts van Vive le Vélo.
Foto AS Adventure Inzet: de T-shirts van Vive le Vélo.

Kom op tegen Kanker

Karl Vannieuwkerke, die in 2014 getroffen werd door kwaadaardige speekselklierkanker en sindsdien een positieve strijd voert tegen de ziekte, staat zijn deel van de winst volledig af aan Kom op tegen Kanker. "Ook De Gouden Schaar draagt vijf euro per verkocht T-shirt af in de strijd tegen kanker", reageert Bart. "Er snel bij zijn, is wel de boodschap. De voorraad is erg klein, en op is op." Karl Vannieuwkerke zelf was gisteren niet bereikbaar voor een reactie.