Gasfles baart brandweer zorgen bij kelderbrand

De brandweer van de zone Midwest snelde ter plaatse.
Hans Verbeke De brandweer van de zone Midwest snelde ter plaatse.
Langs de Karmstraat in Aarsele, in een woning dichtbij de kruising met de Deinsesteenweg, is donderdagmorgen iets voor half tien brand uitgebroken in een kelder.

Dat gebeurde vermoedelijk als gevolg van een elektrisch probleem. De situatie was snel onder controle maar een gasfles in de kelder baarde de brandweer zorgen. “Het is absoluut af te raden een gasfles te bewaren in een ruimte onder het vloeroppervlak”, weet Lieven Rijckaert, postoverste van de brandweer Tielt. “Beter is, om ze ergens op het gelijkvloers te plaatsen, in een ruimte waar de zon of de hitte er niet aan kan.” De brand had geen grote schade tot gevolg. Het huis zelf bleef gevrijwaard.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.