78 handelszaken zetten schouders onder actie 'Zo Dichtblij'

Handelaars en schepenen geven het startschot van de nieuwe winkelactie, bij schoenenhandel Berga in de Kouterstraat.
Foto Joris Vergauwen Handelaars en schepenen geven het startschot van de nieuwe winkelactie, bij schoenenhandel Berga in de Kouterstraat.

In het centrum van Temse is de actie 'Zo Dichtblij' van start gegaan. Daarmee willen de 78 handelaars en horeca-uitbaters nog tot 3 juni hun troeven extra in de kijker zetten, in samenwerking met het gemeentebestuur. "Het doel is om het winkelen in de eigen dorpskern meer aantrekkelijk te maken, maar ook om de inwoners meer bewust te maken dat het vanzelfsprekend zou moeten zijn om winkels en horecazaken dicht bij huis op te zoeken. We zijn met liefst 78 middenstanders om van deze actie een succes te maken", klinkt het bij de Temsese middenstanders. Tot 3 juni krijgen klanten bij de plaatselijke handelaars een lotje, waarmee ze kans maken op een hele waaier aan mooie prijzen, van een fiets, cadeaucheques, cultuurbonnen tot fruit- en groentenmanden. "Deze nieuwe campagne is de opvolger van de actie 'Met belgerinkel naar de winkel', die we hier 15 jaar lang als fietscampagne hebben ondersteund. Op dat succes bouwen we verder, samen met Unizo, Bond Beter Leefmilieu en de Gezinsbond. Het is vandaag meer dan ooit noodzakelijk om de inwoners het belang te laten inzien van een bruisende dorpskern met bloeiende winkels en horecazaken", aldus schepen voor Middenstand Geert Vandersickel (N-VA). (JVS)