Bewoner lichtgewond na rookontwikkeling in appartement

Een ambulance kwam ter plaatse om de bewoner te helpen.
RTZ Een ambulance kwam ter plaatse om de bewoner te helpen.
Langs de Prins Albertlaan in het centrum van Sint-Truiden is donderdagmorgen een bewoner bevangen geraakt door de hevige rookontwikkeling in zijn appartement. Kort voor 8 uur was daar vuur ontstaan, vermoedelijk door een oververhit pannetje op het fornuis.

Het vuur was al overgeslagen naar de dampkap en een deel van de keuken. Toen de bewoner wakker werd, hing er al een dichte rook in zijn appartement. Brandweerpost Sint-Truiden snelde ter plaatse. Zij kregen de vlammen in de keuken na enkele minuten onder controle. De getroffen bewoner werd wel met een lichte rookvergiftiging naar het ziekenhuis gebracht. De lokale politie sloot even de omgeving af tijdens de bluswerken, waarna de brandweer het appartement verluchtte. De schade bleef door de snelle tussenkomst beperkt tot de keuken. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.