Appels van BelOrta moeten India veroveren

David Legreve

Begin maart startte veiling BelOrta in India met een promotiecampagne van zijn appels. De afgelopen jaren is de export van Belgische appels richting India in een recordtempo toegenomen. Om dat extra duwtje in de rug te geven zullen de Indiase consumenten en handelaars de komende maanden benaderd worden via sociale media, langs de weg, op de winkelvloer, consumentenevents en vroegmarkten. "Met de insteek 'Give your loved ones the juiciness of Belgian apples' worden de heerlijke appels van BelOrta in de markt gezet als een lekker geschenkje. Deze boodschap wordt volop uitgedragen de komende maanden door degustaties op de winkelvloer van bijna alle Indiase supermarktketens", zegt Sofie Lambrecht, divisiehoofd Marketing van BelOrta. Het communicatieplan wordt de komende maanden uitgerold in zes metropolen: Mumbai, Delhi, Bangalore, Chennai, Hyderabad en Lucknow. Om zo veel mogelijk consumenten richting supermarkt te lokken zal de campagne groot geafficheerd worden langs de weg, op taxi's, op zonneschermen voor in de wagen en via sociale media. "Sponsoring van consumentenevents en heel wat promotiemateriaal zullen ervoor zorgen dat de Belgische rode appels tot in het hart van de Indiase gezinnen zullen geraken." (AVH)