"Fans van Dimitri Vegas & Like Mike dragen onze shirts"

ROESELAARNAARS MAKEN MERCHANDISE VOOR (INTER)NATIONALE TOPPERS

Kirby D'hooghe, Michèle Vandenbunder, Jonathan Castiau en Niels Vandecasteele en Steven Callens van Merchandise Essentials.
Foto Joke Couvreur Kirby D'hooghe, Michèle Vandenbunder, Jonathan Castiau en Niels Vandecasteele en Steven Callens van Merchandise Essentials.
T-shirts van topdj's Dimitri Vegas & Like Mike, petjes van Kirsten Flipkens en Wout Van Aert en schuimhanden van wereldbefaamde merken als Coca-Cola. Al die gadgets zijn van Roeselaarse makelij. En daar stopt de ambitie van Steven Callens en Niels Vandecasteele van Merchandise Essentials niet. Het duo lanceert nu ook Storelaunchers, voor wie snel, eenvoudig en budgetvriendelijk online wil verkopen.

Steven Callens is als Audiophonic! een gevestigde waarde in de dj-wereld. Dat plaatjes draaien lag ook aan de basis van het succesverhaal Merchandise Essentials. "Steven was als dj één van de eerste die zichzelf promootte met merchandise zoals schuimvingers en strandballen", vertelt Niels Vandecasteele. "Zelf ben ik een enorme liefhebber van Avicii. Ik was verrast toen ik ontdekte dat hij niets van promomateriaal had en dat zijn miljoenen fans wereldwijd dus op hun honger bleven zitten als ze een shirt of petje van hun favoriete dj zochten. Verder onderzoek leerde ons dat zelfs 75% van alle wereldartiesten geen eigen merchandise heeft, een gigantische markt waar wij ons op stortten."

Topnamen

Merchandise Essentials is actief in verschillende sectoren. "Voor dj's, festivals en clubs, atleten, grote bedrijven, merken en winkels. We werken onder meer voor Carré, Versuz, Tomorrowland, Hype-O-Dream, Dimitri Vegas & Like Mike, Netflix Europe, Google, YouTube, Kate Ryan, Ian Thomas, Kirsten Flipkens en Wout Van Aert. We staan garant voor het ontwerp en de creatie van de merchandise van hoogwaardige kwaliteit. Alles moet draagbaar zijn, modieus en alle textiel is ook duurzaam, ecologisch en ethisch verantwoord."

Storelaunchers

Drie jaar geleden startte het duo vanuit hun living. Sinds kort hebben ze een eigen kantoor in Hof ter Weze en drie personeelsleden. En ook de toekomst lacht hen toe. "Voor 2017 denken we aan een kinder- en babycollectie. Daarnaast willen we ook keihard inzetten op ons gloednieuwe bedrijfje Storelaunchers. Klanten wilden als extra service graag een online platform om hun merchandise ook online te verkopen. Wij kunnen hen op 48 uur aan een eenvoudige en goedkope (9,99 euro per maand) webshop helpen. We verzorgen bovendien ook zelf de logistiek gaande van de stockage tot het inpakken, verzenden en een klantendienst."


Meer op www.merchandise-essentials.com of op www.storelaunchers.com.