IJsjesboeren promoten lekkernijen met 'Tour de Crème'

De ijsjesproducenten gaven het startschot van Tour de Crème in het Molenhof in Merchtem.
Foto Mozkito De ijsjesproducenten gaven het startschot van Tour de Crème in het Molenhof in Merchtem.
Twaalf boeren en ijsproducenten pakken nog tot 30 september uit met de campagne 'Tour de Crème'.

Het initiatief geniet de steun van het provinciebestuur. "Een ijsje smaakt het lekkerst wanneer het ambachtelijk en met liefde gemaakt is, met verse melk van de boerderij", zegt gedeputeerde Monique Swinnen. "Er gaat niets boven een gezond en lekker streekproduct, recht van de boer of een streekproducent uit de buurt."


Wie in de komende maanden een hoeve- of streekijsje gaat proeven bij één van de deelnemende bedrijven, kan meedoen aan een fotowedstrijd op Instagram en kans maken op een hoevebon ter waarde van 50 euro. De deelnemende bedrijven in onze regio zijn De Calogne (Galmaarden), De Baerdemaeker-Vangelder (Gooik), Dubbeldoel (Gooik), De Smulhoeve (Liedekerke), Schrijvershof (Ternat), Hof Te Bogaerde (Pepingen), Krijmerie van Gaasbeek en het Molenhof (Merchtem). Het is ook in die laatste zaak dat het startschot van de campagne gegeven werd. (WDS)