Stad schrijft boze brief naar bpost na gebrekkige postbedeling in deelgemeente Ettelgem

Archiefbeeld van een postbode
photo_news Archiefbeeld van een postbode
Het stadsbestuur van Oudenburg heeft een gepeperde brief naar bpost gestuurd, omdat er vanuit deelgemeente Ettelgem heel wat klachten komen over een gebrekkige postbedeling. “We eisen dat deze situatie snel in orde komt”, stelt burgemeester Anthony Dumarey (Open Vld).

“Wekelijks krijg ik meldingen van inwoners uit Ettelgem dat ze hun post niet, verkeerd of te laat ontvangen hebben. Keer op keer contacteren wij bpost. Telkens krijgen we hetzelfde antwoord: ‘er is geen vaste postbode beschikbaar, waardoor er gewerkt wordt met interims’. Het is evenwel vrij duidelijk dat de postbedeling in deze deelgemeente een structureel probleem vormt. Daarom willen wij als stad op heel korte termijn ook een structurele oplossing. Vandaar dat ik een brief, zowel schriftelijk als per mail, gericht heb aan bpost. Het gaat niet alleen over privécorrespondentie, maar wij betalen bpost ook telkens 709 euro om het stadsmagazine rond te brengen. Als onze inwoners het magazine dan niet ontvangen, is er een groot probleem.” 

In zijn brief aan bpost vraagt de Oudenburgse burgemeester om per direct een correcte en dagelijkse postbedeling te garanderen. Daarom werden de postrondes opgevraagd om zo vanuit de stad eventueel suggesties voor verbeteringen te kunnen aanbrengen.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Martine Bekker-Vanrusselt

    Ik heb een jaar geleden een aangetekende zending gedaan naar een adres in Ettelgem, gekregen van de huiseigenaren zelf. Het pakje kwam 8 maanden later weer in Hongarije aan. Na contact met de post, kreeg ik te horen dat het opgegeven adres niet bestond!!! Tot drie maal toe is mij dat bevestigd geweest door de helpdesk van BPOST ...