Wie stak wc-rol in brand? 100 leerlingen geëvacueerd op internaat na hevige rookontwikkeling

De rookontwikkeling was ontstaan op de derde verdieping van het internaat.
Bart Boterman De rookontwikkeling was ontstaan op de derde verdieping van het internaat.
Op het internaat van het Vesaliusinstituut in de Leffingestraat in Oostende is dinsdagavond een 100-tal leerlingen geëvacueerd door rook op de derde verdieping. Iemand had een wc-rol in brand gestoken.

Het incident gebeurde rond 18 uur. De opzichters begonnen onmiddellijk met de evacuatie. Een honderdtal leerlingen verzamelde zich voor de gebouwen. Volgens de brandweer was bij aankomst de rook min of meer gestopt. Snel werd duidelijk wat de oorzaak was. Er is vooral nog verlucht in het gebouw en ook de CO werd gemeten. Intussen werden de leerlingen opgevangen in de refter.

Na drie kwartier mochten ze terug naar binnen. De politie onderzoekt samen met de directie wie brand stichtte op het internaat.




2 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • WALTER WIELANDT

    waarschijnlijk iemand pikant eten gegeten en na zijn grote boodschap- het toiletpapier ontvlamd!!!!

  • Theo Striem

    Dat was zeker een heel grote gezinsrol