Vistrap krijgt eigen logo

Het logo van Seamoose.
grf Het logo van Seamoose.
De Vistrap krijgt voortaan een eigen logo waarmee het herkenbaar in beeld wil komen. Het logo, dat ontwikkeld werd door Oostendenaar Bart Simoens of Seamoose, zal gebruikt worden voor verschillende promotiematerialen.

De bekende verkoopstanden waar dagverse vis aan de man wordt gebracht werd afgebroken. De werken voor een nieuwe Vistrap zijn volop aan de gang. "We hebben voor de bouw van de vistrap subsidies gekregen van het Europees Visserijfonds en het Financieringsinstrument voor de Vlaamse Visserij- en aquacultuursector. Het betreft één subsidie voor de bouw van de nieuwe vistrap en één voor de promotie", legt schepen Martine Lesaffre (Open Vld) uit. Oorspronkelijk was er 150.000 euro vrijgemaakt voor promotie. Dit bedrag moest gebruikt worden voor het einde van dit jaar. "Door de latere oplevering van de Vistrap is dat weliswaar niet mogelijk. We zullen een deel van die centen gebruiken voor de aankoop van koelcellen voor de verkoopstanden. Op deze manier hoeven de verkopers niet meer met aparte frigo's werken. Er blijft nog 18.000 euro over voor promotie. Daarmee zullen we promotiemateriaal aankopen zoals vlaggen, schorten voor de verkopers en andere materialen waarmee we de Vistrap bij de heropening op de kaart kunnen zetten", zegt Lesaffre. De opening is gepland in februari. (LBB)