Schuilende bewoner bevrijd uit brand

In de Steense Dijk in Oostende is maandagnacht rond 00.30 uur brand uitgebroken in een woning. Een zetel stond in brand en richtte heel wat schade aan. Er was hevige rookvorming, waardoor een persoon vast zat in de badkamer op de eerste verdieping. De politie was als eerste van de hulpdiensten ter plaatse, maar kon niet naar binnen door het rookgordijn. De brandweer kwam enkele ogenblikken later aan en kon de man met behulp van zuurstofmaskers bevrijden uit de badkamer. "Het slachtoffer leek op eerste zicht zelfstandig te ademen, maar werd toch ter controle naar het ziekenhuis gebracht. De vermoedelijke oorzaak van de brand was een vergeten sigaret in een zetel", zegt Carlo Smits van de lokale politie Oostende. (BBO)