Parkeermeters al anderhalf jaar uitgeschakeld: bewonerskaarten en sms-tickets terugbetaald

Björn Anseeuw bij een parkeermeter in de Nieuwpoortsesteenweg
Benny Proot Björn Anseeuw bij een parkeermeter in de Nieuwpoortsesteenweg
In april 2018 werden heel wat parkeermeters in de Nieuwpoortsesteenweg uitgeschakeld op vraag van toenmalig burgemeester Johan Vande Lanotte. Omdat bewoners niet op de hoogte waren, kochten ze alsnog een bewonerskaart. Anderen kochten een sms-ticket. Schepen van Mobiliteit Björn Anseeuw beloofde begin dit jaar alles te vergoeden. Nu is het zover.

“De inwoners die een bewonerskaart kochten, worden financieel volledig gecompenseerd bij de aankoop van hun nieuwe bewonerskaart begin 2020", zegt Anseeuw. “De mensen die er tussen april 2018 en vandaag per sms betaalden, krijgen hun geld integraal teruggestort. Hiermee komt een einde aan de ongelijke behandeling en worden alle gedupeerden, zoals beloofd, vergoed”, vertelt Anseeuw. De regeling komt er na overleg met parkeerbedrijf Indigo. “Het bedrijf neemt alle kosten op zich, ook al treft hen geen schuld. Alles samen gaat het over iets meer dan 6.000 euro.”

Vanaf 1 januari 2020 geldt er wel opnieuw betalend parkeren in deze zone. “Met de opening van het nieuwe zwembad in de tweede helft van 2020 wordt er een hogere parkeerdruk verwacht. Betalend parkeren moet voor voldoende rotatie zorgen.”




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.