Kind even naar ziekenhuis nadat rook ontstaat in sauna

De brandweer in de Nieuwlandstraat in Oostende.
Bart Boterman De brandweer in de Nieuwlandstraat in Oostende.
De brandweer is donderdagavond iets over 19 uur opgeroepen voor een brand in een woning in de Nieuwlandstraat in Oostende. Er was rook ontstaan in de sauna van de bewoners. Een van de kinderen is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer was op dat moment toevallig bezig met een interventie in dezelfde straat, voor een waterlek. De brandweerlieden waren zo vrijwel onmiddellijk ter plaatse. De tussenkomst bleek uiteindelijk beperkt.

Vermoedelijk had een van de kinderen des huizes aan de knoppen van de sauna zitten draaien, waardoor een verwarmingselement in gang schoot. Daarop lagen enkele kleren en die begonnen rook te produceren door oververhitting. Het verwijderen van de rokende kledij en het uitschakelen van de sauna bleken voldoende. 

Een van de kinderen is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht om de CO-waarden te meten, maar het mocht het ziekenhuis alweer verlaten. Na controle en verluchting mochten de bewoners hun huis ook opnieuw betreden.