Restaurantrecensie 't Wanneshof: Op, op, alles is op!

Met een enthousiaste groep van acht vriendinnen komen we op vrijdagavond iets eten in ‘t Wanneshof, in ons thuisdorpje, Nijlen. In de taverne zit, wanneer we om 20u binnen komen, niet veel volk, en er brandt een haardvuur op een tv aan de muur. Dat is decoratief gezien een beetje een vreemde keuze, vind ik persoonlijk, maar verder is de kleine hoeve best karaktervol. Jammer genoeg zijn we over de rest van onze avond niet zo enthousiast, en dat lag niet aan het gezelschap van vriendinnen.
't Wanneshof
Annelin Marien 't Wanneshof

De ober, die zeker niet onvriendelijk is, komt ons de kaart geven, en drukt ons meteen op het hart dat we maximum vier verschillende gerechten mogen kiezen voor onze tafel. Aangezien er nog maar twee of drie andere tafeltjes bezet zijn, vinden we dit wat overdreven. Mogen we dan wel elk ons gerecht kiezen als we onze tafels uit elkaar zetten en zogezegd twee tafels van vier zijn? Je blijft wel een restaurant, dat normaal gezien nu eenmaal eten serveert aan meer dan acht mensen. Maar we doen niet moeilijk, en zoeken vier gerechten waar iedereen tevreden mee is: tonijnsteak, lasagne, scampi’s met looksaus en scampi’s met currysaus. 

Wanneer we het aperitief bestellen en iemand van het gezelschap een rosé pompelmoes vraagt, laat de ober weten dat ze die enkel in de zomer hebben. Jammer dat het dan op de kaart staat, en ook in de winter lijkt het me niet al te moeilijk een paar flessen rosé in huis te halen. Maar we bestellen dan maar een aperitief van het huis, en die is best lekker. Tijdens het aperitief komt er plots iemand uit de keuken naar onze tafel toegelopen: “Jullie hebben vier lasagnes besteld, maar er zijn er nog maar drie. Iemand zal dus iets anders moeten bestellen.” Een paar boze blikken aan onze tafel, zeker na het rosé-pompelmoes-incident. We vragen of er dan misschien een ander gerecht besteld kan worden buiten de opgelegde vier gerechten. We krijgen als antwoord: “Als je wat kan wachten”. Een beetje een boertig antwoord aangezien het niet onze schuld is dat de lasagne op is. Iemand bestelt dan maar een pasta carbonara in plaats van lasagna.

Maar hij heeft niet gelogen, de kok, want wachten zullen we. Ruim een uur later krijgen we eindelijk onze hoofdgerechten. En daarover moeten we ook niet meteen naar huis schrijven. Ik heb een tonijnsteak, die normaal heel mals zou moeten zijn, maar ik vind hem wat te doorbakken. Er is een slaatje bij, en frietjes die dan weer niet genoeg doorbakken zijn. Twee vriendinnen hebben scampi’s, die ook wat te hard zijn. De drie lasagnes zijn lekker, maar dat zijn die van de Aldi ook, en we weten niet helemaal zeker of de kok ze misschien daar zou kunnen hebben gehaald. Ook de pasta carbonara is volgens mijn tafelgenoot een tikje flauw. We hebben gegeten, dat wel, maar nu stellen we al onze hoop op het dessert, want we kijken al de hele tijd uit naar appelbeignets (die we al op de kaart hadden zien staan).

Tonijnsteak
Annelin Marien Tonijnsteak

Wanneer de ober ons de kaart voor het dessert komt geven, meldt hij terloops dat de appelbeignets jammer genoeg wel op zijn. De boze blikken van bij de lasagne hebben plaats gemaakt voor verrassing, van het slechte soort jammer genoeg. Hoe kan het nu dat ook dàt op is, na de rosé pompelmoes én de lasagne? Mijn vriendinnen hebben hierna al geen zin meer in een dessert, maar ik heb na de tonijnsteak toch nog wel een plekje, dus ik bestel een moeilleux. Die is mooi gepresenteerd, maar net zoals de tonijn en de scampi’s, ook te hard, en niet lopend zoals een moeilleux zou moeten zijn. Jammer. Ondanks alles hebben we wel een leuke avond met de vriendinnen gehad, en, pluspuntje, we konden allemaal apart betalen, maar volgende keer gaan we eens een ander restaurant proberen voor onze girlsnight. 

Moeilleux
Annelin Marien Moeilleux

Broechemsesteenweg 42, 2560 Nijlen

Tel: 03 411 02 32

Email: info@wanneshof.be

Voorgerechten: 5-14,5€

Hoofdgerechten: 11,5-25,5€

Nagerechten: 4,5-12,5€

Eten: 5/10

Bediening: 4/10

Comfort: 6/10




6 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Els Onsia

    Hoe zielig om een jonge zelfstandige in de grond te boren!! Dat je niet voor iedereen goed kan doen, dat kan... dat iedereen verschillende smaken heeft... dat is! Klein mannen zijn eerlijk en zeggen soms lelijke dingen, maar “als” volwassenen zou je beter moeten weten ipv jaloezie uit te spuwen! Wees eerlijk als ze aan tafel komen vragen dat alles naar wens is of niet! Uit fouten leren wij allemaal maar niet uit belachelijke uitspraken!

  • Jolien Terwingen

    Graag had ik er nog het volgende aan toegevoegd: Annelin vergat te vermelden dat er bij die ‘enkele andere bezette tafeltjes’ nog een tafel van 7 personen aanwezig was, samen met nog anderen. Zij hebben trouwens niet geklaagd.

  • Nayara Vermeiren

    Jammer dat jullie de zaak en wij als personeel vanaf jullie 1e bezoek zo afbreken. Daarstraks komt een man binnen en besteld een tonijnsteak, bij het afruimen van de tafel was de man in de wolken ‘lang geleden dat ik een tonijnsteak zo goed heb gegeten’ alles was ook op van het bord. Wij als peroneel zowel voor de zaal als in de keuken doen uiterst ons best om jullie zo snel en goed mogelijk te bedienen. Wij zullen ons best blijven doen!

  • Ward Peeters

    Als het jullie ding niet is, bezoek dan een ander “restaurant”? En als dit wel naar jullie smaak is kan je misschien beter een andere zaak in de krant promoten? Deze zaak wordt doorgaans wél als aanrader gepromoot. Misschien na de master-journalistiek een bijscholing overwegen om met kennis over voeding en horeca-aangelegenheden te spreken? Dit artikel is er gewoon zwaar over... zeker als je u laat leiden door 1 bezoek. Tip voor Annelin: meldt het in de zaak en schuil je niet achter een krant!

  • Joketje Mols

    Wij gaan daar bijna wekelijks eten, zeer gezellige zaak , topbediening en idd soms kan het zijn dat je iets langer moeten wachten maar dat komt omdat ze wel met verse producten werken ! Dan wil ik ook nog kwijt voor je een recensie schrijft dat men eerst het verschil moeten leren kennen tussen een taverne brasserie en een restaurant Wat jullie schrijven klopt langs geen kanten ! Wanneshof doe zo verder jullie zijn een topteam !