Dommelslag breekt record

In 2016 ontving zwemparadijs S&R Dommelslag precies 260.265 bezoekers. Dat is een recordaantal voor het zwembad. "Het bezoekersaantal stijgt met ongeveer 10.000 klanten ten opzichte van vorig jaar. Dat hebben we te danken aan onze marketingstrategie", oppert centrummanager Bert Thijs.

S&R Dommelslag opende in juni 2003 haar deuren en werd in 2012 volledig vernieuwd en uitgebreid. Men investeerde toen 6,7 miljoen euro in een nieuw wellnessgedeelte, waterspeeltuin, glijbaan en buitenbad.

"Juist dat indrukwekkende aanbod met 'attracties' voor alle doelgroepen is één van onze grote troeven", klinkt het bij Thijs. Het zwembad is een publiek-private samenwerking waar zowel Overpelt als Neerpelt als S&R in participeren. Met dat concept zorgde Dommelslag voor een primeur in Vlaanderen. "We doen alles in overleg en zijn tevreden met deze samenwerking", stelt Thijs vast.

Dit jaar worden er geen zware investeringen meer aangekondigd. "We willen de kwaliteit van ons zwembad hoog houden en blijven inspelen op een breed publiek."

(BVDH)

Twee meisjes glijden met een zwemband uit de waterglijbaan.
Karolien Coenen Twee meisjes glijden met een zwemband uit de waterglijbaan.