Gezin van zeven tijdelijk dakloos na brand in flat

De flat is tijdelijk onbewoonbaar.
Peter Vanderveken De flat is tijdelijk onbewoonbaar.
De hulpdiensten werden woensdag in de late namiddag opgeroepen voor een brand in een appartement in de Hoogstraat. Door vermoedelijk een kortsluiting was er brand uitgebroken in de slaapkamer van de flat.  Het gezin is tijdelijk dakloos. Een kleine cavia kan ook nog gered worden.
De slaapkamer brandde volldig uit.Een cavia werd gered uit de vuurzee.
Peter Vanderveken De slaapkamer brandde volldig uit.Een cavia werd gered uit de vuurzee.

“De aanwezigen personen konden tijdig uit het appartement geraken en ook de bewoners van de andere flats geraakten op eigen kracht buiten”, zegt Robert Lehaen van de politiezone Balen-Dessel-Mol. “In het getroffen appartement woonde een gezin van zeven. Een van hen werd voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Het gezin heeft via de gemeente elders onderdak gekregen. Ook de andere bewoners hebben een oplossing gevonden. In één appartement konden de bewoners wel gewoon blijven." 

De slaapkamer brandde volldig uit.
Peter Vanderveken De slaapkamer brandde volldig uit.

Het getroffen appartement liep naast de brandschade in de slaapkamer ook veel rookschade op. De oorzaak van de brand ligt vermoedelijk bij een kortsluiting. Kwaad opzet is volledig uitgesloten.

De flat is tijdelijk onbewoonbaar.
Peter Vanderveken De flat is tijdelijk onbewoonbaar.
De slaapkamer brandde volldig uit.
Peter Vanderveken De slaapkamer brandde volldig uit.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.