Acht personen met rookintoxicatie naar ziekenhuis na brand door wierook

Brandweer Zone Antwerpen
Aan de Waterleliestraat in Merksem heeft het woensdagavond gebrand in een appartement op de eerste verdieping.

De bewoners van het pand konden het gebouw op eigen kracht verlaten. Het vuur brak iets voor tien uur uit. Wellicht was smeulende wierook in contact gekomen met papier. Acht personen hadden te veel rook ingeademd. Drie van hen werden met een ziekenwagen weg gebracht. Vijf anderen konden zich op eigen kracht naar het ziekenhuis begeven voor verzorging. Geen van de slachtoffers moest gehospitaliseerd blijven. De eerste verdieping van het pand werd tijdelijk onbewoonbaar verklaard. De andere wooneenheden konden meteen na de blus- en verluchtingswerken opnieuw in gebruik worden genomen.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.