Met cadeaubon 'Tukadoo' kiest ontvanger zelf

Stef Van der Stappen met de unieke cadeaubon.
Foto Mozkito Stef Van der Stappen met de unieke cadeaubon.

Ondernemer Stef Van der Stappen (38) uit Merchtem wil met zijn unieke cadeaubon Tukadoo Vlaanderen veroveren. Het verschil met andere cadeaubonnen is eenvoudig. "Bij mij kiest de ontvanger en niet de schenker wat hij met de bon doet."


Stef Van der Stappen had jarenlang een eigen poetsbedrijf met 98 mensen in dienst. Omdat de drukte hem te veel werd, verkocht hij zijn bedrijf. Vandaag stort hij zich op een nieuw idee: de Tukadoo. "Mijn vrouw kreeg onlangs een Bongo-bon cadeau, maar om die te verzilveren moesten we naar Aalst of Vilvoorde rijden", vertelt Stef. "Toen kwam ik op het idee om een andere bon uit te denken. Een bon, tussen 10 en 1.000 euro, waarmee de mensen ook in eigen dorp weg kunnen, en waarmee je niet verplicht bent een boek of een juweel te kopen." Stef contacteerde honderden handelaars om zijn idee aan te prijzen. "We hebben momenteel al 420 winkels in België waar de mensen met onze bonnen terechtkunnen", luidt het. "Maar er volgen nog andere grote spelers. We zijn in onderhandeling met Kinepolis en Coolblue en er staan ook gesprekken met Studio 100 en Media Markt op de planning. We proberen ook grote bedrijven te overtuigen om Tukadoo-bonnen uit te delen aan hun personeel." De bon is ook populair bij de winkeliers. "Wij werken met kleine marges, tussen 3 en 10 procent. Bij andere bonnen moeten de handelaars vaak tot 30 procent afstaan. Handelaars kunnen hun bon via een applicatie inscannen waardoor ze binnen de week hun geld krijgen." Stef investeerde al 200.000 euro in zijn project. "Dat is veel geld maar omdat we rotsvast geloven in ons product gaan we ook op zoek naar een extra investeerder. Eind september willen we reclamecampagne opstarten om Tukadoo in de markt te brengen."


(WDS)