Speeldag uitgezongen met #Like Me: 10.000 bezoekers zakken af naar binnenstad

Speeldag.
Marc Aerts Speeldag.

“Want ik ben like me-e-e-e-e, like me-e-e-e-e.“ De Mechelse jeugd heeft zondag op de Grote Markt al zingend afscheid genomen van de Speeldag. Dat tijdens een afsluitend optreden van het populaire #Like Me. De veertiende editie van het speelevenement, dat dit keer in het thema stond van ‘Onder water’, was opnieuw een schot in de roos. Volgens de organisatoren lokte het tussen 10.000 en 11.000 bezoekers, ongeveer evenveel als andere edities. Kinderen genoten van tal van activiteiten. Zo konden ze poseren als zeemeermin, in ballen op het water lopen, ‘bootje varen’ in wildwaterrivier Befferstraat en hun circustechnieken verbeteren in een reusachtige duikboot. “In tegenstelling tot sommige vorige edities waarbij het publiek kwam met pieken, was het nu mooi verdeeld over de dag”, zegt jeugdschepen Abdrahman Labsir. “Belangrijk was dat de kinderen er dankzij de educatieve activiteiten ook iets van opstaken.” 

Von Kapp met Dimitrie Leue  op de Speeldag in Mechelen.
WVK Von Kapp met Dimitrie Leue op de Speeldag in Mechelen.
Noor poseert als zeemeermin op de Speeldag in Mechelen.
WVK Noor poseert als zeemeermin op de Speeldag in Mechelen.
De Grote Markt ging uit de bol met #Like Me, de afsluiter van de Speeldag in Mechelen.
WVK De Grote Markt ging uit de bol met #Like Me, de afsluiter van de Speeldag in Mechelen.
Marc Aerts
Marc Aerts
Marc Aerts



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.