Nieuwe speler op autodeelmarkt doet intrede: BattMobiel biedt van bakfiets tot Tesla

Archiefbeeld van de voorstelling van Battmobiel in Deinze.
Anthony Statius Archiefbeeld van de voorstelling van Battmobiel in Deinze.
Dit najaar doet een nieuwe aanbieder van deelmobiliteit zijn intrede in Mechelen. BattMobiel zal verschillende volledig elektrische voertuigen aanbieden, van bakfiets tot Tesla.

Het Belgische BattMobiel is momenteel al actief in Gent, Aalst en Deinze, waar het veertig deelwagens in circulatie heeft. Het wordt na Cambio en Cozycar de derde aanbieder in Mechelen. Verschil is dat gebruikers zich engageren om de wagen x aantal keer per maand te gebruiken gedurende drie tot vijf jaar.

“Door het engagement van verschillende gebruikers te combineren worden de wagens als het ware geleased op buurtniveau. De focus ligt dan ook op mensen die de wagen structureel en op regelmatige basis nodig hebben, terwijl bijvoorbeeld Cambio vooral op gelegenheidsgebruikers mikt. De twee systemen zijn een perfecte aanvulling van elkaar”, zegt schepen van Mobiliteit Alexander Vandersmissen.

De komende maanden zal de stad samen met BattMobiel bekijken waar de wagens het best kunnen worden geplaatst. De voertuigen zullen een vaste gratis standplaats hebben aan een elektrische laadpaal.

Meer info over de deelwagens en de tarieven is op de website van BattMobiel te vinden.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Hendrik Patyn

    Als ik dezer dagen wat wil afkoelen tank ik mijn wagen vol, heb ik een rijbereik van 1400km, en vertrek ik s'morgens vroeg om s'middags in Saas-Fee aan te komen en daar bij 24° te dineren, en op lpg is het nog goedkoper dan elektrisch. Met een Tesla s 110D haal je aan 130 km/U met de airco op 22 een rijbereik van 280km (getest), en moet je minimum 3x laden onderweg, dus verre van praktisch.