Onaangename verrassing bij het winkelen: klant vindt stuk blauwe plakband in pot confituur van Albert Heijn

RV
Een winkeluitstap naar de Albert Heijn in Brugge bracht voor Ruth Adam (40) uit Maldegem een onaangename verrassing mee: in haar pot aardbeienconfituur zat namelijk een stuk blauwe tape. “Onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren”, klinkt het. “We waren niet op de hoogte", reageert Albert Heijn. “We nemen zo’n klachten zeer ernstig: zelfs als een klant een product niet lekker vindt, wordt hij of zij vergoed.”

De bewuste aankoop dateert ondertussen van vorige week zaterdag. Ruth, een 40-jarige vastgoedmakelaar uit het Oost-Vlaamse Maldegem, was net op terugweg van een werkuitstap in de buurt van Brugge. “Het was dus puur toeval dat ik daar winkelde", vertelt ze. 

(Lees verder onder de foto)

RV

Het deksel lostte dan ook vorige week al de pot. “We eten al een hele week uit die pot confituur. De (onaangename) verrassing was dan ook groot toen we gisteren het stuk tape aantroffen.”

Ruth uitte gisteren haar ongenoegen op de Facebookpagina van Albert Heijn België, maar kreeg voorlopig geen antwoord. “Het is natuurlijk zaterdag, dus daar heb ik wel begrip voor. De klachtendienst heb ik nog niet gebeld, maar het moest gewoon even van mijn hart: ik vond het zodanig erg dat ik er al uit gegeten had. Mijn klacht kwam bovendien niet op hun startpagina terecht, maar onder het tabblad ‘Community’, ergens verdoken op de Facebookpagina.”

RV

Alle klachten worden aandachtig behandeld

Aangezien de klachtendienst niet is gecontacteerd, waren ze bij Albert Heijn niet op de hoogte van het incident. “Wij willen benadrukken dat we alle klachten van klanten zeer aandachtig bestuderen, maar we moeten natuurlijk wel op de hoogte worden gebracht", klinkt het. “Niet alleen bij kwaliteitsproblemen, maar zelfs klanten een product niet lekker vinden, worden ze vergoed. Zowel bij onze eigen producten als bij producten die we in onze winkel verkopen.  Als ze met de bewuste pot confituur naar de winkel was geweest, hadden we het ter plaatse kunnen oplossen. We zoeken kwaliteitsproblemen altijd tot op het bot uit en communiceren daar op een eerlijke manier met onze klanten over.”




8 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Johannes Martens

    Ik ben benieuwd of mevrouw de vastgoedmakelaar het ook zo fijn zou vinden als een ontevreden klant, die een huis via haar kocht, ook meteen zijn beklag uitgebreid op facebook gaat doen ipv haar eerst te contacteren.

  • Serge Aernoudt

    Effect van blauwe pleisters is perfect. Direct zichtbaar en waarneembaar met uitzondering van slechtzienden en blinden. Maatregel blauw pleister werkt dus en werd daarom ook daartoe ontwikkeld.

  • mike dierickx

    Die blauwe tape is afkomstig van een pleister. Die kleur is in de voedings industrie verplicht en er zit ook een metaaldraad in verwerkt om ze te kunnen detecteren. De kwaliteitscontrole bij de fabrikant heeft dus duidelijk gefaald.

  • Mac Lion

    Nauurlijk! bewijs maar is, kan er ook zelf ingedaan zijn. Wat wil men er mee bereiken?? Alles wat je koopt zit troep in.. Enkel zie je het niet.

  • Hedwig Moerman

    Ja natuurlijk eerst op facebook plaatsen, alles voor in de belangstelling te kunnen staan