Oververhitte gsm veroorzaakt woningbrand in Schorisse

De brand brak uit in een huis in de Heirwegstraat in Schorisse.
Lieke D'hondt De brand brak uit in een huis in de Heirwegstraat in Schorisse.
De brandweer moest vrijdagnamiddag uitrukken voor een brand in de Heirwegstraat in Schorisse. Een woning liep er zware schade op nadat een gsm die in de zetel lag, vuur vatte.

Een gezin uit Schorisse dat juist op het punt stond om te verhuizen naar Ronse, is slachtoffer geworden van een woningbrand. De oorzaak was een gsm die lag op te laden in een zetel. Het toestel raakte oververhit, waarna de zetel vuur vatte. De bewoners waren op het moment van de brand niet aanwezig. Omdat alle ramen en deuren van de woonkamer dicht waren, doofde het vuur door zuurstofgebrek. De woonkamer liep wel zware schade op. Door de hitte kwam een deel van het pleisterwerk van het plafond naar beneden. De woning is nu tijdelijk onbewoonbaar. Door de brand liep ook het huis van de buren rookschade op.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.