TUI helpt klanten De Reisspecialist

Reisorganisator TUI heeft in Nijlen en Lier het klantenbestand van het failliete reisbureau De Reisspecialist overgenomen. "Wij handelen de boekingen af van honderden klanten", zegt een TUI-perswoordvoerder. In Nijlen heeft TUI zich gevestigd in het kantoor van De Reisspecialist.

Aan de Gemeentestraat in Nijlen wapperen niet langer de gele vlaggen van De Reisspecialist, maar de blauwe vanen van de Duitse TUI Group. TUI nam het klantenbestand over van De Reisspecialist, die op 12 juli failliet is verklaard. "Wij hebben niet De Reisspecialist overgenomen, maar handelen wel alle boekingen bij touroperators af. Het gaat om honderden klanten. Sinds het faillissement van De Reisspecialist waren de kantoren in Lier en Nijlen dicht. Het kantoor in Nijlen is nu geopend als TUI Shop en er werken twee personeelsleden. De zestien personeelsleden van De Reisspecialist mochten bij TUI solliciteren, maar er is nog geen definitieve selectie gebeurd", zegt de perswoordvoerder.


Het kantoor van De Reisspecialist aan de Antwerpsestraat in Lier is nog altijd gesloten. Een week voor het faillissement opende TUI aan de overkant een eigen vestiging.


De Reisspecialist van Rony Fierens was dertig jaar lang een onafhankelijk reisbureau. (WAE)