Rookmelders wekken bewoners bij brand in flat

De brandweer kreeg de situatie snel onder controle en verluchtte nadien het gebouw.
Hans Verbeke De brandweer kreeg de situatie snel onder controle en verluchtte nadien het gebouw.
Vier bewoners van een klein appartementsgebouw in de Vredestraat in Lichtervelde - het verbindingsstraatje tussen de Statiestraat en de Marktstraat - zijn zondagavond laat geëvacueerd nadat brand was uitgebroken in één van de flats. 

Oorzaak was allicht een kortsluiting aan een microgolfoven in het appartement van een alleenstaande vrouw. Die had de microgolfoven in kwestie zondag niet eens gebruikt. Maar ’s avonds raakte het ding dus oververhit en ontstond er brand. De rookmelders in het gebouw functioneerden zoals het hoorde, zodat iedereen op tijd buiten was. De brandweer had de situatie snel onder controle. De schade bleef beperkt en het gebouw werd verlucht.

Vier bewoners konden het gebouw tijdig verlaten, dankzij de rookmelders.
Hans Verbeke Vier bewoners konden het gebouw tijdig verlaten, dankzij de rookmelders.



Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.