Woning onbewoonbaar door kelderbrand

De Leuvense brandweer werd gisterochtend omstreeks 5 uur opgeroepen voor een brand in een kelder in een woning in de Predikherenstraat. Het was een toevallige voorbijganger die de brand opmerkte en de brandweer verwittigde.

Hoewel de brandweer de brand onmiddellijk onder controle had, zullen de bewoners van de woning toch tijdelijk elders een onderkomen moeten zoeken. Het gaat om een gezin met een kind van ongeveer anderhalf jaar oud dat op de bovenverdieping woonde. Het OCMW zoekt samen met hen naar een tijdelijke oplossing. "Ook bij ons was er rook-en waterschade", klinkt het bij de buren, die in het holst van de nacht gewekt werden door een kotgenote. "Zij riep dat het brandde dus wij dachten dat dat bij ons was. Het bleek bij onze buren te zijn. Gelukkig is de brand hier net niet overgeslagen, want hier staat erg veel hout in huis. Wij moesten de hele dag de ramen open zetten omdat er gevaar op een CO-vergiftiging was", vertellen de buren. (ADPW)