mijnLeuven zoekt jonge ondernemers

mijnLeuven, het jongerenlabel van Leuven, zoekt ondernemende jongeren die straffe ideeën willen uitbouwen tot sterke merken in de tweede editie van De Start-Up. Dat ondernemerschapsproject loopt tot november en geeft jongeren tussen 15 tot 17 jaar de kans om hun dromen zelf in handen te nemen.

"Durven experimenteren, skills aanscherpen en proeven van een eigen onderneming staat centraal in dit project", aldus schepen van Jeugd Dirk Vansina (CD&V). "Vertrekkende vanuit hun creatieve ideeën, ontwikkelen de jongeren een eigen missie en visie voor de start-ups, stellen ze een duurzaam business- en marketingplan op en gaan dan vooral zelf aan de slag. Experts volgen alles nauwgezet op."


Het is niet de eerste keer dat De Start-Up plaatsvindt. Vorig jaar stampten maar liefst 22 jongeren samen vier start-ups uit de grond. Boule de Louvain, Juice-Up, Copper&Woods en Picknick Unique waren te zien op Leuvense evenementen zoals Het Groot Verlof, Autovrije Zondag en Habitat-festival. Ze werkten ook samen met lokale ondernemers zoals Bar Stan, WØTI, Animaux Spéciaux, Patisserie ZUUT en Lasso. "Je ontmoet heel wat interessante mensen, krijgt leuke kansen en leert zoveel dingen die ze je op school niet kunnen bijbrengen", vertelt de 17-jarige Leonie die deelnam aan de eerste editie van De Start-Up.


Wie tussen 15 en 17 jaar oud is, kan zich nog tot en met 16 februari inschrijven voor 'De Start-Up' op www.mijnleuven.be/destartup. Op woensdag 15 februari is er een info-avond waarop het project wordt voorgesteld aan geïnteresseerde jongeren. De info-avond begint om 19 uur in Jeugdcentrum Vleugel F. (BMK)