Exclusief voor abonnees
Handelaarsorganisatie Bondgenotenlaan: “Niet hoge huurprijzen maar de stroom van bussen is het probleem voor onze winkelstraat”
Leuven Schepen van Handel Johan Geleyns (CD&V) haalde de hoge huurprijs van winkelruimte op de Bondgenotenlaan gisteren aan als één van de belangrijkste redenen voor de leegstand die ondertussen oploopt tot 15%. Handelaarsorganisatie Bondgenotenlaan is het niet eens met die analyse. “Wij zien twee grote problemen: de continue stroom van busverkeer in twee richtingen en de lage belevingswaarde van de winkelstraat”, zegt voorzitter Luc Caubergh.
Je hebt 18% van dit artikel gelezen
Dit artikel is exclusief
voor abonnees.
Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.
- ✓Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
- ✓Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
- ✓Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
2 reacties
Koen Romain
Waarom geen tunnel vanaf Justus Lipsius voor de bussen tot aan de huidige fietsparking onder het Rector De Somerplein, dewelke je transformeert tot ondergronds bus station. Nooit meer in de kou of regen op de bus wachten. Boven op het plein maken we een groen mini central park. De Bondgenotenlaan wordt vanaf Justus Lipsius een mooie wandel/ fietsstraat.Wie gaat dat betalen zegt u? Crowdfunding onder andere, ik doe alvast mee om onze mooie stad nog mooier te maken. Spread the word
freddy cardoen
Heb nooit anders geweten dat er bussen door de Bondgenotenlaan rijden en toch waren het altijd bloeiende zaken. De leegloop van de zaken heeft wel andere oorzaken .